Ev sälja cykel

Ev sälja cykel
Varför skriver du inte nypris 1 miljon isåfall om du ändå hittar på? Vad Merida "rekommenderar" för pris är ju helt oväsentligt.

Ev sälja cykel
Tymira skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj då en miljon är ju inte rek pris. Öm tå...
> Lägger ner. Trodde den tråkiga tonen var
> borta...
>
> Buy Buy.

Skriv vad DU gav istället... ;)

Ev sälja cykel
10-12 kanske, beroende på skick mm. 26" springer inte iväg, inte ens om det är FS.

Just Meridas dyrare modeller som denna har gått mycket inflation i då ex XXL sålt ut dem som lockvara i några år nu.

Ev sälja cykel
Tack Robert- dan just det svaret jag sökte..,
Uppgraderar nog min till 27,5 istället verkar funka fint.
För övrigt köptes inte min när den var lockvara ( tyvärr gav 40'. :/ ;)

Ev sälja cykel
Eller så fortsätter du ha roligt med den som 26". :)

Köpte själv en Epic S-works som gått ett år och var helt iskall, underbart kul hoj som klarar långt mer än vad jag gör.

Ev sälja cykel
Hade det varit en 29a eller en 27a hade du kanske fått 15, nu ska du vara nöjd om du får 10. Kanske 7-8 är realistiskt om du vill få sålt den innan september. Säsongen är tyvärr så gott som slut köpmässigt, tyvärr.

Ev sälja cykel
Säljare som vill få saker sålda tittar inte på inköpspriset utan på vad man får för X kr på marknaden (internetbutiker+begnatmarknad). Sen vägs slitage och osäkerhet på använd cykel in i priset, precis som om man var spekulant. Priset justeras sedan så att man ligger under denna kalkyl.

Ev sälja cykel
Om jag skulle sälja en produkt så skulle jag sätta priset utefter vad jag betalade, med hänsyn till slitage, ålder osv. Märker jag då att folk inte hör av sig, ptja, då vet jag att priset är för högt och får korrigera det. Hellre för högt än för lågt ur säljarens perspektiv, så länge man är villig och orkar med folk som prutar. En annan väg är såklart att göra som underscore skriver, borde gå snabbare att sälja om inte annat.

Tillbaka
Topp