evalds mtb

evalds mtb
jag är också inne på något sånt. har mailat utan svar, provat ringa men varje gång säger telefonsvararen att de inte kan svara..

Har de flytt landet med våra pengar? =/

evalds mtb
Evalds har för övrigt samma störande väntemelodi som actionsports.de. Även vi-kan-inte-svara-just-nu-eftersom-alla-är-upptagna-i-butiken-frasen är väldigt lik, bortsett från att Evalds pratar svenska medan tyskarna, typ, pratar tyska :)

evalds mtb
Prova "försäljning" i deras telefonmeny när du ringer, jag försökte få svar på "support"-alternativet som kändes rimligast, men det gick inte. Jag gissade då att de skulle vara mer intresserade av att sälja än att svara på frågor.

evalds mtb
Beställde första readagen. Fick mitt paket i fredags:
- Fel kedjeolja.
- Sadeln med på fakturan, men inte i kartongen!
- Handtagen utbytta enligt överenskommelse, men fel på fakturan.
- Ett antal artiklar slut.
+ Vevlagerverktyget med i kartongen med inte på fakturan.
+ Vevarmsavdragaren som jag fått besked om att den var slut levererades i alla fall.

Suck...

evalds mtb
japp har ringt varje vecka samma visa...nästa vecka kommer din ram ...nästa vecka nästa vecka...snart skiter jag i evalds å beställer från CRC till samma pris men inte stödjer en svensk webshop

evalds mtb
Gumae skrev:
-------------------------------------------------------
> Bara jag som haft flyt med evalds?? =S

Ja det verkar så. Jag har löst mina problem med dem efter många om och men.. mitt tips med facit i hand är att ringa dem dagligen då verkar det som att det blir lite mer fart iaf, även om det inte händer något förrän 4e eller 5e samtalet... Ring försäljning även om du ska fråga om din order.

Svara på mail är bara att glömma.

Senast redigerad av en moderator:
evalds mtb
Jag beställde den 2:a oktober. Har fått snabba men inte korrekta mailsvar i stil med "vi skickar på torsdag...", men sedan ingenting. Idag fick jag dock ett meddelande om att leverans skett. Vi ser väl vad som finns i paketet, om det kommer fram....

evalds mtb
Varför stöder ni svenska skitbutiker som bara gör fel och är långsamma? för att de är svenska? butiker som inte skickar delarna senast dagen efter beställning förtjänar inte att få kalla sig cykelbutik.

evalds mtb
Gumae skrev:
> Bara jag som haft flyt med evalds?? =S

Nej, för mig har det alltid funkat bra.

/G

evalds mtb
snowman119 skrev:
> nån mer än jag som är inne på min 4e vecka av
> väntan på prylar från evalds rean?

4 veckor? Gosse, det är ingenting...

Citerar min recension:

2007-06-18
"2:a gången jag handlade, beställde jag en Marzocchi Roco TST R 200*57mm, drabbades av
lång leveranstid (inte evalds fel, var slut hos importören och på hyllan hos marzocchi så fick vänta på tillverkning).

Mailade lite och undrade över leveransstatus, och fick svar inom rimlig tid.
Innan jag beställde mailade jag en fråga om fjäder och bussningarna ingick och fick svaret att så var fallet.
Fanns en titanfjäder fick jag veta, "men det är absolut ingen nödvändighet, en stålfjäder fungerar bra".
Men nää, inte fick jag med något annat än dämparen, inte ens en dämparpump...
Nu har jag mailat och frågat vart fjäder och bussning har tagit vägen, då det inte framgår på webshopen att det bara är dämparen som priset avser.
Får se om/när man får svar..."

Tillägg 1/9-07:
"Har fortfarande inte fått någon fjäder, inte ens ett endaste mail vilket är katastrofalt, skärpning!
Beställde en fjäder från Chainreactioncycles, det tog max 36 timmar att få den.

Tillägg 11/10-07:
Har fortfarande inte fått några saker, inte heller vill dom nu svara på mail !
Ett riktigt lågvattenmärke, UNDVIK !!!"

evalds mtb
fredrikw skrev:
> jag beställde en gaffel första readagen, inga
> problem alls.
Wow!! en person har fått en artikel. då är det bevisat att det inte är nått problem.

evalds mtb
mtbhappy skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag beställde en gaffel första readagen, inga
> > problem alls.
> Wow!! en person har fått en artikel. då är det
> bevisat att det inte är nått problem.

Du kanske ska tagga ner en smula. Ingen har väl pratat om bevis här, bara att folk delger sina erfarenheter. Sedan är det ett välkänt faktum att de som är missnöjda är mer benägna att ventilera sitt missnöje än de som är nöjda.

Lugna nu ner dig och inse att ingen tvingar dig att beställa från Evalds.

evalds mtb
förvisso kan du har rätt när det gäller att det egentliga felet ligger hos deras leverantör..tar faktiskt tillbaka mitt klagomål....hade väl förväntat mig att dem skulle kunna kontakta sina kunder när sånt händer å följa upp det...å kanske skicka ett mail i veckan å berätta hur det ligger till.....det kan man iaf begära =)

Tillbaka
Topp