Evans Cycles

Tattaren

Medlem
Evans Cycles
Jag köpte lite småprylar från Evans Cycles, hjälm, handskar etc. Oj vad det har strulat. Kanske har jag haft otur. De skickar fel storlekar, beställd produkt finns inte i lager mm. Inga bra råd på mail, mitt ansvar att storlekar blir rätt och ingen returrätt. En följetong. Bortsett från deras misstag så har de hela tiden refunderat pengar på ett snabbt och korrekt sätt. Jag kommer inte handla där mer, poängen med e-handel är att det skall vara smidigt.

Evans Cycles
Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Tattaren skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ingen returrätt.
>
>
> Det här är alltså bara båg?
> http://www.evanscycles.com/help/returns

Nu verkar det vara så, när jag tittade senast så gällde det inte internationella returer. Min hjälm kostade 300 att returnera och de pengarna fick jag efter ca 10 dagar. Jag tror jag har haft otur. Har tagit mig för mycket tid. Fick några prylar som blev rätt och väntar på sista pengen tillbaks Samt en hjälm. Får köpa resten i någon annan butik, lutar åt bike24.

Evans Cycles
Kaffekask skrev:
> Jag har köpt massor av dem, aldrig några problem
> (peppar peppar).

Samma här. Köpte en cykel som inte hade kassetten ordentligt åtdragen. Fick direkt hjälp och de bad mig lämna in på min lbs. Efter reparation hos lbs fick jag pengarna för kostnaden insatta av Evans på mitt konto inom två dagar. Det var mkt sorry, sorry och vi är ledsna för strul.

Evans Cycles
Min erfarenhet: Evans sparade mig en del pengar då jag beställde en Giro air attack shield (runt 400 kr i jämförelse med Cyclecomponents, 700kr jämför med Chainreaction), varan fanns i deras lager innan den ens hade nått Sverige, fick svar på mail under samma dag från deras kundservice vid 2 tillfällen, leverans på 4 dagar. Helt ok alltså...

Evans Cycles
GAAHH!!! Fel storlek, samma fel storlek på hjälm. Ny runda för 70elfte j***A k*kgången. Inga pengar på kontot för gamla felleveranser. Nä, nu drar jag till Mallis och håller tummarna att det löst sig tills jag kommit hem.

Har så klart mailat Evans.

Evans Cycles
Tattaren skrev:
> GAAHH!!! Fel storlek, samma fel storlek på
> hjälm. Ny runda för 70elfte j***A k*kgången.
> Inga pengar på kontot för gamla felleveranser.
> Nä, nu drar jag till Mallis och håller tummarna
> att det löst sig tills jag kommit hem.
>
> Har så klart mailat Evans.

Köp av svensk butik om du är rädd för att det där ska hända :)

Evans Cycles
Jag värderar att gå till lbs. Tidigare har jag bara positiva eerfarenheter av att handla på nätet. Normalt sett sparar man tid, och det vill jag. Strular näthandlandetet så tar det för mycket tid.

Evans Cycles
Skickar dem ett sur-mail att de får ta tag i det och reda ut sörjan. Får svar direkt, sorry vi ringer dig och reder ut det. 10 min senare nya mail, helt off topic såsom vi skickar mail inom kort med bekräftelse att vi skickar restnoterade varor.

Helt galet, super snurrigt. Aldrig mer Evans, det går inte (oreda ala kafka).

Evans Cycles
Leveransen från england är enligt evans mellan 10-14 arbetsdagar. För långt tid tycker jag.
Har beställt några ggr prylar som jag inte anser brådskande. Då har de varit billigast i hela EU typ. Fri frakt.
Tyskarna är bra. Tar 2 dagar innan posten ringer på dörren.

Evans Cycles
Jag gissar att de kan vara bra om det funkar dvs det man beställer landar i brevlådan. Blir det fel SUGER deras kundtjänst. De vill inte lösa problemet eller göra kunden nöjd. Först för man en fråga eller ett halvt svar, man svarar så gott man kan. Nästa dag en ny oengagerad person som ger ett halvt svar. Och så fortsätter det. Jag ringde dem, trodde det var löst men ack... sen svarar de att de ringer mig. Men de ringde aldrig. Jag kommer aldrig handla där mer. Och jag rekommenderar ingen att ta stora risker och lägga en order för stora ppengar hos dem.

Evans Cycles
Oj, kanske skulle ha hittat den här tråden innan jag beställde mina Bora hjul av dom. Men som någon skrev så håller de väldigt bra priser. Har så långt fått ett bekräftelse mail och en dag senare kom ett mail som sa att de var på väg. Skriver min slutrecension av Evens här om några dagar (förhoppningsvis)...

Senast ändrad:
Evans Cycles
Etoncal skrev:
> Leveransen från england är enligt evans mellan
> 10-14 arbetsdagar. För långt tid tycker jag.
> Har beställt några ggr prylar som jag inte anser
> brådskande. Då har de varit billigast i hela EU
> typ. Fri frakt.
> Tyskarna är bra. Tar 2 dagar innan posten ringer
> på dörren.

Tycker inte det är evans fel att frakten tar lång tid, det ligger ju på DHL eller royal mail eller vad de nu skickar med.

Evans Cycles
Klart det inte är deras fel, men den totala leveranstiden är väl ändå en faktor att ta hänsyn till när man väljer återförsäljare (såvida den inte är helt oviktig).

Jag har själv aldrig haft några problem med Evans, runt fem arbetsdagars leverans så på samma nivå som t.ex. CRC. Jag har dock aldrig behövt använda deras support.

Evans Cycles
xyz-saft skrev:
> Till mig skickade de fel storlek på en ram men
> jag har hela tiden fått väldigt bra service. Du
> kanske har haft otur med vem du fått prata med?

Tyvärr verkar jag få ändra mitt utlåtande. Fick idag mail om att jag skulle få pengar tillbaka från Evans. Det har aldrig varit en fråga om att skicka tillbaka ramen, jag har hela tiden blivit lovad en ny. Två gånger har jag blivit lovad att ramen skulle bli hämtad och ingen har kommit. Sista budet var att dom inte kunde skicka en ny ram innan de fått in den felaktiga och nu är de slut i lager. Jag blir så less! Dom kunde bara skickat en ny jävla ram eller lagt undan en när dom hade inne!

Har försökt ringa men fick inget svar, så har dragit iväg ett mail. Får se om det blir någon respons!

Evans Cycles
> Tyvärr verkar jag få ändra mitt utlåtande.
> Fick idag mail om att jag skulle få pengar
> tillbaka från Evans. Det har aldrig varit en
> fråga om att skicka tillbaka ramen, jag har hela
> tiden blivit lovad en ny. Två gånger har jag
> blivit lovad att ramen skulle bli hämtad och
> ingen har kommit. Sista budet var att dom inte
> kunde skicka en ny ram innan de fått in den
> felaktiga och nu är de slut i lager. Jag blir så
> less! Dom kunde bara skickat en ny jävla ram
> eller lagt undan en när dom hade inne!
>
> Har försökt ringa men fick inget svar, så har
> dragit iväg ett mail. Får se om det blir någon
> respons!

Skall bli intressant att följa hur det går för dig. Lycka till:)

I veckans mail har de skrivit att de skall ringa mig och reda ut. Men det gjorde de aldrig... istället ringde jag dem idag för typ 3:e gången. Såklart kunde de inte ge besked. Men efter samtalet fick jag ett rejält mail från samma person jag talade med i tlf. Nu har jag hopp om att de kommer göra rätt för sig. Men jag har inte ord för vilka klantarsel de är. Men nu har jag inte energi att bli sur, mer intressant att se hur de snurrar till det...

Evans Cycles
Igår fick jag som sagt ett rejält mail som pekar mot att de kommer lösa situationen. Jag svarade: "Good, thanks!". Som svar fick jag detta idag:
"Hi Familjen

Thank you so much for taking the time to email us. It is great to read that you received good service from the Contact Centre,
I am sure you agree that it is essential for any company to receive feedback from their customers about the service they offer.
Positive feedback is especially rewarding. Your kind comments have been highlighted to the relevant management team and will be published in our Weekly Bulletin.

Thank you for taking the time to offer such positive feedback, if you have more time please would you add your comments to http://www.reviewcentre.com/reviews168585.html next time you’re online.
I do hope that you will continue to shop with Evans Cycles in the future.

Please do not hesitate to call the Contact Centre should you have any queries at any time as we are always happy to help.

Kind Regards,
Evans Cycles"

Som sagt, de slutar inte att överraska.

Evans Cycles
Idag fick jag mail att de gjort en refund för hjälm, men saknar fortfarande för byxor och porto. Snart kanske man kan återgå till det normala heltidsjobbet...

Evans Cycles
Inget svar på mail än så jag ringde dom idag. Dom var helt oförstående för att dom har gjort fel och det var absolut inget dom kunde göra för att rätta till det. Dom hade mycket riktigt bara satt tillbaka mina pengar när de insåg att ramen de hade lovat mig för en månad sedan var slut på lager nu och inte funderat på att kontakta mig.

Evans Cycles
xyz-saft skrev:
> Inget svar på mail än så jag ringde dom idag.
> Dom var helt oförstående för att dom har gjort
> fel och det var absolut inget dom kunde göra för
> att rätta till det. Dom hade mycket riktigt bara
> satt tillbaka mina pengar när de insåg att ramen
> de hade lovat mig för en månad sedan var slut
> på lager nu och inte funderat på att kontakta
> mig.

Fick du tillbaks dina pengar bara så där, utan samtal och mail?

Evans Cycles
Köpte själv en cykel från Evans. Pengarna drogs och efter en vecka mailade jag och frågade om cykeln var skickad.
Fick då till svar att ordern var cancellerad. Sedan kom ett annat mail om att ordern genomgått en rad säkerhetskontroller och att den inte godkänts. Ringde då deras kundtjänst och där trodde snubben att det kunde bero på annan leveransadress än faktureringsadressen. Det kan ju inte vara helt ovanligt att man vill ha något levererat där man befinner sig dagtid och någon finns för att kunna ta emot vilket gods man än beställt... I alla fall, ingen cykel och det visade sig att man var 600kr fattigare på valutaförändringar när pengarna kom tillbaka.
Kontentan således är att Evans suger!

Evans Cycles
Evans hade en egen sida med kundkommentarer. Det var väldigt många negativa omdömen om deras kundtjänst där. Antingen så har det alltid varit så eller har de en dipp. Jag har nog aldrig varit med om ngt värre, och då har jag arbetat i Ryssland och Kina i många år...

Evans Cycles
Kan bara hålla med om dom negativa omdömena om deras support. Evans är ok så länge rätt saker levereras och är hela men strular det är dom hopplösa. Kontaktar man supporten får man bara goddag-yxskaft-svar.

Har också råkar ut för valutaförlust pga säkerhetsflaggat köp men då var det hos http://www.jejamescycles.co.uk/ , första och troligtvis sista gången jag handlar där. Beställde en Fox-gaffel och valde Euro och PayPal-betalning i kassan. När jag skulle godkänna köpet hos PayPal fick jag meddelandet att handlaren inte tillåter köp i Euro (!). Okej, jag valde pund istället och slutförde köpet och orderbekräftelse och allt kom. Två dagar senare fick jag ett meddelande om att mitt köp flaggats som misstänkt säkerhetsrisk och att ordern ströks och återbetalades.

Jag lade en ny order och betalade direkt med kreditkort istället och då gick det bra. Först senare insåg jag att jag fölorat ett par hundralappar på växlingskursen SEK-GBP-SEK på den första ordern. Jag mailade JE James och förklarade att jag inte tycker att det är ok att jag drabbas av en valutaförlust pga fel i deras koppling mot PayPal. Väntar fortfarande på svar efter en sex veckor :/

Nu är det Rose och BD som gäller! På Wiggle kan man iofs handla för SEK med bra kurs men jag tycker att dom börjat slarva med leveranserna på sistone och skickat fel saker.

Evans Cycles
Har fått bekräftat på mail att de skickat pengar för 2 av de 3 casen, hjälm + byxor + porto. Det 3:e caset som inte är bekräftat på mail såg jag att pengarna fanns på kontot. Nu tror jag att det löst sig för mig. Ordern lades 24/4, sedan dess har det strulat. Jag skiter i växelkurser, aldrig mer Evans. Jag tror inte de vill ha mig som kund heller. Jag skickade ett tack mail som returnerades som spam.

Evans Cycles
Tattaren skrev:
> xyz-saft skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Inget svar på mail än så jag ringde dom
> idag.
> > Dom var helt oförstående för att dom har
> gjort
> > fel och det var absolut inget dom kunde göra
> för
> > att rätta till det. Dom hade mycket riktigt
> bara
> > satt tillbaka mina pengar när de insåg att
> ramen
> > de hade lovat mig för en månad sedan var slut
> > på lager nu och inte funderat på att kontakta
> > mig.
>
>
> Fick du tillbaks dina pengar bara så där, utan
> samtal och mail?

Japp, de kontaktade mig inte på något sätt för att förklara varför jag inte fick min ram som avtalat utan istället pengarna tillbaka. Kommer aldrig mer handla där. Det är inte värt risken det innebär att eventuellt behöva beblanda sig med deras kundservice. Att de är väldigt trevliga väger inte på lång väg upp deras oförmåga att lösa till och med så pass enkla problem som det jag råkat ut för.

Evans Cycles
> Japp, de kontaktade mig inte på något sätt för
> att förklara varför jag inte fick min ram som
> avtalat utan istället pengarna tillbaka. Kommer
> aldrig mer handla där. Det är inte värt risken
> det innebär att eventuellt behöva beblanda sig
> med deras kundservice. Att de är väldigt
> trevliga väger inte på lång väg upp deras
> oförmåga att lösa till och med så pass enkla
> problem som det jag råkat ut för.

OK, till mig har de hävdat att de måste ha kreditkortsuppg för att kunna göra en refund.

Min runda för att få tillbaks pengar har varit ungefär så här:
1. Får mail att de kommer ringa mig. De måste ha mina kreditkortsuppg.
2. De ringer aldrig.
3. Jag påminner.
4. Får svar att jag skall ringa dem.
5. Jag ringer. Den som svarar är oförberedd och känner inte till ärendet, långt samtal... Jag uppger kortnr, de säger att de kommer skicka tillbaks pengar för vissa produkter (inte alla som vi kom överens om i mail mm)
6. Inga pengar kommer, ingen bekräftelse på pengar tillbaks. Tillbaks på punkt ett ovan.

Sedan har jag i denna loop helt plötsligt fått svar att jag fått pengar tillbaks. Men det har ju varit för första omgången de skickade fel storlekar....

Evans Cycles
Hej

Fick mina Bora hjul idag från Evans, måste säga att det har funkat kanon för mig. Hjulen var kanon fina och jag som är rätt pedantisk och har förbannat andra internet shopar för deras paketering av diverse saker kan bara säga att de var exemplariskt packade sen ett stort plus för att de var överlägset billigast (9500:-) att jämföra med exempelvis wiggle där man får slanta upp en bra bit över 12000:-

Evans Cycles
Är det någon som vet om Evans har ett lager i Spanien? Jag har beställt ny pendlarryggsäck - trackingnumret slutar på ES och när jag klickar på länken hamnar jag på spanska postens hemsida.
Tänkte att det ev är fel landskod, ES istf SE och att paketet fastnat någonstans. Senaste notering är "Routed to Destination" från den 19/10.

Senast ändrad:
Evans Cycles
cubeforce sa:
Är det någon som vet om Evans har ett lager i Spanien? Jag har beställt ny pendlarryggsäck - trackingnumret slutar på ES och när jag klickar på länken hamnar jag på spanska postens hemsida.
Tänkte att det ev är fel landskod, ES istf SE och att paketet fastnat någonstans. Senaste notering är "Routed to Destination" från den 19/10.

Jag har handlat lite småsaker från Evans (som lär vara en av Storbritanniens största kedjor) utan problem alls. Postorder skickas från Spanien. Men med holländska posten....
Knäck den du.

Evans Cycles
Ok, jag har varit i kontakt med Evans och fått beskeded att ryggan är skickad från Gatwick i England med rätt adress och att de inte kan förklara varför spanska posten är inblandad. Jag har även mejlat distributören, P2P, utan att få svar än.
Nåja sitter still i båten några dagar till.

Evans Cycles
cubeforce sa:

Samma sak hände mig för några veckor sen, mailade Evans som tyckte det verkade skumt och skulle kolla upp med P2P. Efter att paketet till synes inte hade rört sig på en vecka så dök det dock upp i Sverige. Enligt trackingen så såg det också ut att faktiskt ha skickats från England, så har ingen aning om varför Spanska posten blandades in och fick aldrig nåt svar på vad som hänt. Men fram kom det som sagt, om än långsamt.

Evans Cycles
Jag fick en beställning från en annan brittisk butik skickad via Spanien för ett par veckor sedan (fast kom fram aldeles nyss).
Det verkar vara nåt P2P har för sig numera.

Tillbaka
Topp