Expander starflanged nut 1 tum i 1 1/8

rogart

Aktiv medlem
Har en ny gaffel. Den har lite tjockare gods än den gamla i stål. Är aluminium. Går det köpa starflanged nut för 1 tums gaffel? Den är invändigt 22,2 mm

Jag skulle tro att en "vanlig" som är ca 26 mm funkar alldeles utmärkt, den ska ju vara några mm större än invändiga måttet så att vingarna viker sig och greppar.
En snabb googling ger att storleken mindre är snarare runt 23 mm vilket känns lite klent för ett 22,2 rör.

Jag skulle tro att en "vanlig" som är ca 26 mm funkar alldeles utmärkt, den ska ju vara några mm större än invändiga måttet så att vingarna viker sig och greppar.
En snabb googling ger att storleken mindre är snarare runt 23 mm vilket känns lite klent för ett 22,2 rör.
Godset är tjockare i nyare gaffeln. Mätte den nya till 22,2 mm invändigt. Och 28,6 utvändigt.
Kanske kan hitta nån expander till styre så jag kan hålla fast locket. Och klämma åt styrlagret. Annars får jag väl slipa av en vanlig starflanged nut till 23 mm

Fattar inte, när du bankar in stat nuten viker sig vingarna uppåt så en bredare star nut kommer funka alldeles utmärkt. Varför det ska det vara just 23mm???

Tillbaka
Topp