Experthjälp sökes: Solution Aspen 2006 för 399Euro?

RasmusZ

Ny medlem
Hej!
Helt grön på MTB och behöver därför er hjälp! Jag letar efter en enkel och billig cykel för att börja testa lite skogskörning. Jag hittade denna hoj på Bike Discount:

http://www.bike-discount.de/www/nav...kel&Kategorie1=1&Kategorie2=49&Hersteller=413

Är det "big no no" eller skulle det faktisk vara ett vettigt köp med tanke på den låga prislappen? Som jag har förstått det landar frakten på 58 Euro vilket ger ett sammanlagt pris på dryga 4000 SEK. Det borde inte tillkomma någon skatt, moms eller tullavgift, eller?

Tack för hjälpen!

/Rasmus

Ingen moms, tull eller annan skatt tillkommer på köp inom EU.

Jag tycker ju inte att det där är världens roligaste hoj direkt.. Har du kollat med dina lokala cykelhandlare?

Ok, har precis flyttat till en liten by i Norge, därav behovet av en MTB. De norska cykelhandlarna passar på att ta rätt bra betalt och jag har därför mest letat runt på nätet. Listan på instegshojjar här på forumet har varit guld värd. Anledningen att jag fastnade för ovanstående cykel var att jag på min högstadietyska läste mig fram till att komponenterna verkar helt ok med tanke på priset.

Tack för snabbt svar förresten, all hjälp är varmt välkommen!

Ett alternativ om du drar dunt 17-18 i storlek är de Kona Caldera av förra årets modell som säljs ut på http://www.hibike.de (finns under Kona Blowout) för 499€ + frakt. Grymt pris tycker jag själv med tanke på att den kostar över 9000 i butik som årets modell i Sverige.

Bra tips, dock lär jag behöva 21-22" med mina 190cm. Har inte varit inne på hibike tidigare, mycket kul saker!

Yes, du har helt rätt i att jag inte kan skicka cykeln direkt till Norge utan att åka på moms och tull. Enklaste lösningen är nog att skicka den till Sverige, passa på att ta ett par rundor i skogen när man hälsar på där hemma och vips får man en begagnad hoj att ta med sig tillbaka till Norge igen.

RasmusZ skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra tips, dock lär jag behöva 21-22" med mina
> 190cm. Har inte varit inne på hibike tidigare,
> mycket kul saker!

Isf. måste du ju kolla på Kikapu:n på samma sida. (om vi inte springer ifrån dina ekonomiska förutsättningar helt nu då...). Heldämpad Kona för 649€ med helt ok komponenter. Hade jag kunnat köra med en sådan jätteram så hade mitt bankkonto varit just så mycket fattigare just nu... Sicken tur för plånboken att jag inte är 190! :-)

Ska ta en koll på butiksamlingen. Kona Kikapun såg inte alls dum ut, verkar vara mycket cykel för dryga 6000 kr. Det som är lurigt är att veta vilken storlek som i så fall skulle passa bäst, 21" eller 23". Jag är 1.90 men har inte så våldsamt långa ben. På min racer har jag 60 ram.

Perfekt! Tack för alla tips! Konan såg grym ut, man kanske ska lägga till lite pengar för att få en heldämpas hoj..

Nån som är bra på tyska som fattar vad frakten skulle bli?

Versandbedingungen

Alle nachstehenden Preise verstehen sich inkl. MwSt in EUR.

Versand in Deutschland
Egal wie schwer (max. 31,5kg), egal wohin (innerhalb Deutschlands), egal wie bezahlt, egal wie sperrig - die Versandkosten betragen nur 4,90 EUR! Und ab 250 EUR Warenwert übernehmen wir die Versandkosten sogar ganz!

Außerdem: bei uns gibt es keinen Mindestbestellwert und wir berechnen keinen Sperrgutzuschlag.

Versandkosten ab 250 EUR Warenwert:
Vorkasse
Kreditkarte
Bankeinzug*
Nachnahme** kostenlos
Nachnahmegebühren Bei Versand per Nachnahme zzgl. 4,00 EUR Nachnahmegebühren, insgesamt also 4,00 EUR

Versandkosten bis 250 EUR Warenwert:
Vorkasse
Kreditkarte
Bankeinzug*
Nachnahme** 4,90 EUR
Nachnahmegebühren Bei Versand per Nachnahme zzgl. 4,00 EUR Nachnahmegebühren, insgesamt also 8,90 EUR

Wir versenden als versichertes Paket mit der DHL/ Deutschen Post AG.

* Bankeinzug ist nur nach telefonischer Absprache und ab der 2. Bestellung möglich
** die Post verlangt von Ihnen zusätzlich noch € 2,00 Rückführungsentgelt bei Übergabe der Sendung an Sie

--------------------------------------------------------------------------------

Europäischer Versand bis 1kg/200EUR
Für Pakete mit einem Gewicht von max. 1kg und einem Wert unter 200 EUR bieten wir als besonders günstige Versandform innerhalb Europas den Versand per eingeschriebenem Briefe an. Bitte lesen Sie hier für die speziellen Bedingungen.

--------------------------------------------------------------------------------

Internationaler Versand
Die folgenden Preise gelten bei Zahlung mit Kreditkarte. Im Bereich der EU können Sie nach dem im folgenden beschriebenen Verfahren auch Vorkasse leisten. HIBIKE bietet derzeit keinen Nachnahmeversand ins Nicht-EU-Ausland an. Sperrgutsendungen kosten zusätzlich zu den unten genannten Versandgebühren 20 Euro Aufschlag.

The following prices are for credit card payment. For shipping destinations within the EU, we also offer payment in advance according to the following guidelines. HIBIKE currently does not offer C.O.D. shippings to non-EU destinations outside of Germany. Additional charge for bulky goods is 20 Euros. This is in addition to the following.

Zone Länder Gewicht Kosten

1 B - Belgien
DK - Dänemark
F - Frankreich
GB - Großbritannien
L - Luxemburg
NL - Niederlande
A - Österreich
-1kg 16,80 EUR
-2kg 17,80 EUR
-5kg 20,80 EUR
-10kg 25,70 EUR
-15kg 30,60 EUR
-20kg 35,50 EUR
-25kg 40,50 EUR
-30kg 45,40 EUR

2 FIN - Finnland
GR - Griechenland
I - Italien
IRL - Irland
PL - Polen
P - Portugal
S - Schweden
SK - Slowakische Republik
CH - Schweiz
E - Spanien
CZ - Tschechien
H - Ungarn