Expertråd igen tack

jontef

Ny medlem
Expertråd igen tack
Är det någon som vet vet om det finns ett märke med en downhill/Freeride cykel som det går att trampa uppför med?? Det jag önskar är att köra med en hojj som har minst 160mm slaglängd fram och förslagsvis 180-200mm slaglängd bak. Måna har tipsat om AM hojjar men vill ha något extremt. Det jag hittar som passar bra in är för närvarande Quake Marin cyklar.

Vill att det ska bli någorlunda rätt från början :=)

Expertråd igen tack
Har kikat lite på fjolårets modell av froggy och den verkar trevlig, vad ligger priset på en sån om man får fråga :=) tack för tips!

Expertråd igen tack
Jag fick ge en bit över 20k för min 318, hade väl fått mer/kostat mindre om man hade köpt en motsvarande Canyon eller liknande men jag är nöjd med mitt köp. =)

Enda negativa är väl den känsliga lacken, hoppas de lärt sig något...

Expertråd igen tack
Vilken jävla djungel :=) har kollat lite på de cyklar som ni tipsat om och det känns lite att det faller på design mer än vad det är för grejjer på hojjen. Har själv tittat lite närmare på Commencal meta men den känns för "vek" men supreme-modellerna ser lovande ut, vad tror ni?

Expertråd igen tack
Commencal Supreme (mini DH) är en ruskigt rolig cykel nerför men ganska tung och känns inte som något jag skulle vilja klättra på stigar med. Beror lite på om du tänkt klättra grusvägar eller tekniska stigar samt hur stark du är?

Specialized SX Trail är ett bra val i kategorin du listar.

Expertråd igen tack
Jag "tiltar" snart. Min tanke var att jag cyklat tekniska stigar med en hardtail och det gick men jag vill ha mer fart nedför utan att jag studsar ut i periferin. Specialized SX trail 1 finns på cykloteket men den ser väldigt downhill ut, tar den sig upp för tekniska stigar också för att sen dundra neråt ? :=) de ovannämnda cyklarna verkar också vara i rätt spår för mig.

Tillbaka
Topp