Extreme Frame Makeover - Omlackad Reign

42Hz

Aktiv medlem
Lämnade in min Reignram för omlackering för ett antal månader sedan, förra veckan fick jag tillbaka den. Så de senaste dagarna har jag pysslat som attan för att försöka få den klar till våren.

Beställde dessutom en bunt nya delar, bland annat bakväxel och så blev den en ny fälg på grund av ett felbeställt XT baknav, har dessutom passat på att byta ut några kassa lager i swingen och satt nya 'bussningar' i bakdämparen.

Lacken är en på sätt och vis en homage till min stulna Gary Fisher Paragon som var lackad i liknande färger.

GFSS02.jpg ht=451

garyfisher04.jpg ht=455

Hade lite tvivel på om jag skulle få till någotlunda hyffsade klistermärken, blev rätt nöjd men det tog ju sin lilla tid att skära ut från plastarken. :)

reign01.jpg ht=470

reign02.jpg ht=625

reign03.jpg ht=537

reign04.jpg ht=462

reign06.jpg ht=513

reign07.jpg ht=504

Några före-bilder:

reignerxg7.jpg ht=482

reign10242.jpg ht=576

Inlägg på min blog om bygget: http://flatulated.blogspot.com/search/label/Reign

Senast redigerad av en moderator:
Tackar! Man kan ju inte ha två gröna cyklar (som någon påpekade), risken finns ju att man tar fel annars. ;)

Alltså, det där vart faktiskt löjligt bra! :)
Kanonjobb!

Hur får du den att stå till synes utan stöd bara? :P

riktigt fin! du skulle ha ett par orange lackade drevbultar det skulle vara hur snyggt som helst och skulle belysa vevpartiet. men som sagt, klart den snyggaste reign jag sett!

Tackar, tackar! Kul att den gillades! =)

Fick övertala cykeln att stå med hjälp av en 1,5l PET-flaska, sedan mecka lite i photoshop.

Ramen lämnades in för lackering på en billackeringsfirma. Inte världens bästa jobb, lite rinningar men förhoppningsvis sitter den bättre med två komponentfärg än med sprayburksfärg.

Snyggt Harri. Lite downhilligt på något sätt i färgsättningen.

Ser dock lite fotoshoppad ut så jag vet ju inte om din cykel ser ut så på riktigt

Oj! Riktigt roligt att få så många positiva kommentarer! Då var jag inte helt ute med upplägget. Känns gött efter allt pyssel. =)

Hydroformade rör i all ära men det blir många skrymslar och vrår att slipa!

Snyggaste remaken jag sett, och snyggaste Reignen jag sett. Otroligt mkt snyggare än orginal imho, Giant är så fruktansvärt fega med sina färgval.

Bra jobbat!

C-dale: Intressant att du nämnde POC, hade funderingar att göra den POC:ifierad med orangea POC-symbolen och mörkare prickar på ramen (symboliska ventilationshål) men det slutade med GF-stuket. :)

PG9069B.jpg

H.: Får nog bygga ett nytt skydd nu. ;)

Tokigt snyggt Harri!

Måste ha tappat bort mig i uppdateringsvärlden, men vad hände med Hadleynaven till slut? Blev det aldrig något bygge av dom hjulen?

Hadleynavet sitter väl fram?

En Fanta-burk kanske passar dämparen förresten? Fanta Black Orange kanske? :)

7d4
Stampe skrev:
-------------------------------------------------------
> Tokigt snyggt Harri!

Tackar!

> Måste ha tappat bort mig i uppdateringsvärlden,
> men vad hände med Hadleynaven till slut? Blev det
> aldrig något bygge av dom hjulen?

Hadleynavet sitter på Froggyn, de hjulen passade bättre där helt enkelt. :)

jomper: Finns det Fanta black Orange?!

Det är lätt att låta lura sig av färgbytet men egentligen är det sadelbytet som står för 99% av förbättringen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp