Få av vevarm med förstörda gängor

oskark

Medlem
Hallå hej! Hittade en görafin ram i en container som jag tänkte ska bli mitt första cykelbygge från scratch.

Lyckades få av vänstra vevarmen, men den andra förstörde jag tyvärr gängorna på när ja försökte.

är vinkelslipen min enda utväg här tro? 🤔

Finns säkert nån tråd om detta nånstans men hittade tyvärr inte.

1000017904.webp

1000017903.webp

Aluminium expanderar snabbare och mer än stål av värme så att bara värma upp allt gör stor skillnad och kan du fokusera värmen på aluminiumet så blir det ännu bättre.

Aluminium expanderar snabbare och mer än stål av värme så att bara värma upp allt gör stor skillnad och kan du fokusera värmen på aluminiumet så blir det ännu bättre.
Åhå då kanske jag ska försöka ett varv till med avdragaren då, ska se om ja hittar nån gängtapp i rätt storlek så kanske de går att fnula till

Gissar att du är för långt från norra Skånes ödemark för att det ska vara lönt men Lillsmedens Mekaniska ställer upp med gassvets och avdragare vid behov 😁

Gissar att du är för långt från norra Skånes ödemark för att det ska vara lönt men Lillsmedens Mekaniska ställer upp med gassvets och avdragare vid behov 😁
Åå fint med såna resurser oavsett.

Det blev vinkelslipen till slut! Känner att ja pushade gränsen liiite för vad grannarna tkr e ok aktivitet på innergården 😅

Nu är jag lite sen på bollen här och det verkar ha löst sig för TS ändå. Men jag kan passa på att tipsa om en speciell avdragare jag har för såna här tillfällen. Ganska säker på att det är den här modellen:

Har hittils bara kommit till användning vid ett tillfälle för min del. Men den gången funkade det finfint!

Nu är jag lite sen på bollen här och det verkar ha löst sig för TS ändå. Men jag kan passa på att tipsa om en speciell avdragare jag har för såna här tillfällen. Ganska säker på att det är den här modellen:

Har hittils bara kommit till användning vid ett tillfälle för min del. Men den gången funkade det finfint!
Ah bra tips, den är ju in en storlek o prisklass så en kan ha den liggandes till skillnad från den där alien-robot trearmade saken

Ah bra tips, den är ju in en storlek o prisklass så en kan ha den liggandes till skillnad från den där alien-robot trearmade saken
Lika viktigt är det att förbereda en vevarm man inte själv satt dit med infettat vevaxel, med väl 5-56 eller krypoljeindränkt axel och vevavdragaren skruvat helt i botten av vevarmsgängan. Då brukar även en BT-avdragare klara av jobbet även om det finns avdragare med bättre gänga.

Tillbaka
Topp