Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
I torsdags, hurså?Igino Cazzola sa:När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
emmer sa:I torsdags, hurså?Igino Cazzola sa:När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
Jag är lite intresserad av att veta när man slutade att lura i eleverna att vätskor inte är kompressibla (när jag gick i skolan; 'försökte de lura i oss att friktionskoefficienten inte kan vara större än 1).emmer sa:I torsdags, hurså?Igino Cazzola sa:När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
Tror nog den (vätskan) är att betrakta som inkompressibel i förhållande till den mjuka slangen som innesluter den.Igino Cazzola sa:Jag är lite intresserad av att veta när man slutade att lura i eleverna att vätskor inte är kompressibla (när jag gick i skolan; 'försökte de lura i oss att friktionskoefficienten inte kan vara större än 1).emmer sa:I torsdags, hurså?Igino Cazzola sa:När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
Mjuk slang? Är inte slangen gjord av PolyAmid?emmer sa:Tror nog den (vätskan) är att betrakta som inkompressibel i förhållande till den mjuka slangen som innesluter den...Igino Cazzola sa:Jag är lite intresserad av att veta när man slutade att lura i eleverna att vätskor inte är kompressibla (när jag gick i skolan; 'försökte de lura i oss att friktionskoefficienten inte kan vara större än 1).emmer sa:I torsdags, hurså?Igino Cazzola sa:När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
Vi får verkligen hoppas att den inte är gjord i Nylon enkom - för då kan man vara glad för att den pallar trycket över huvud taget...Igino Cazzola sa:Mjuk slang? Är inte slangen gjord av PolyAmid?emmer sa:Tror nog den (vätskan) är att betrakta som inkompressibel i förhållande till den mjuka slangen som innesluter den...Igino Cazzola sa:Jag är lite intresserad av att veta när man slutade att lura i eleverna att vätskor inte är kompressibla (när jag gick i skolan; 'försökte de lura i oss att friktionskoefficienten inte kan vara större än 1).emmer sa:I torsdags, hurså?Igino Cazzola sa:När gick ni i skolan?emmer sa:För-vis-so men höljet (slangen) är inte otöjbart så inte ens teoretiskt borde det vara lika.gandhi sa:I teorin så ska ju bromsvätskan vara inkompressibel, men jag har aldrig lyckats få fram och bak helt lika.
Rydell sa:Du kan även rapa bromsarna och få bort luft ur systemet. Lätt och smidigt fick göra det på min sprillans Enduro och tar bromsen perfekt och inte längst in vid handtaget.
Dum fråga men detta är istället för att lufta hela systemet men det ger samma resultat.
Har ju både MTB och Gravelbike som säkert skulle må bra av detta.
Var köper jag "koppen" och vilken olja ska jag använda?
De första videon kändes lite svårt - detta såg ju ut som nåt jag också skulle kunna klara.
micro553 sa:Kan man även ställa reach på mina handtag - dvs att avståndet till spaken blir kortare.
h.g.j sa:Det går ju även att ställa in dödläget, hur långt den ska gå innan den börjar ta.
Sidan 33-34 i: http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/dm/DM-BR0008-00-ENG.pdf
Tur man kör stålvajer i stållindan hölje.Igino Cazzola sa:Från Wikipedia:
En oljepelare som är fullständigt avluftad fjädrar c:a 130 ggr mer än motsvarande stålstav.
Elasticitetsmodul Stål 210 GPA.
Elasticitetsmodul Nylon 3 GPA.
h.g.j sa:micro553 sa:Kan man även ställa reach på mina handtag - dvs att avståndet till spaken blir kortare.
Reach går att ställa in med en 2mm insexnyckel på undersidan. Om jag inte missminner mig var ena sidan jättelätt och den andra trixigare att komma åt.
Det går ju även att ställa in dödläget, hur långt den ska gå innan den börjar ta.
Sidan 33-34 i: http://si.shimano.com/php/download.php?file=pdf/dm/DM-BR0008-00-ENG.pdf
gandhi sa:Formulabromsar har DOT-olja. Alltså inte samma som Shimano som har sin röda mineralolja. De skall inte blandas. Använd därför inte samma luftningskit mellan bromsmärken eftersom de har oljerester i sig från föregående luftning.
Du har inte DOT utan mineralkolja (hyrdaulolja).micro553 sa:Tack - vilken typ av DOT-olja har jag då ?