Jag skulle säga att det är ett lotteri.. Har krängt på slanglöst vid ett antal tillfällen. Ibland har det gått plättlätt med första hjulet och sen har det varit världskrig när jag skall blåsa på det andra. Psykbryt de luxe.
För mig har bästa metoden varit den som Ubu nämner, punkaspray från macken eller Classe. Kompressorerna på mackarna är för mesiga nu för tiden, pumpar ju bara med små löjliga pruttimpulser som inte är tillräckliga.
Med ett par Crossmax sl och [bortglömt fabrikat däck] försökte jag ett ANTAL tillfällen utan att lyckas, inkluderande punkaspray. Däckasen kröp inte på förrän jag övertalade dem med en rejäl kompressor jag fick tillfällig tillgång till, och då höll jag ändå på en rejäl stund, vart ett jäkla blåsande och kladdande, stänkande med såpvatten..
Ett spännband el motsv runt däcket för att trycka ut däcket mot fälgsidorna är en metod jag bara testat en gång, (SISTA gången). Detta var efter att jag på första försöket med handpump fått på framdäcket på två röda. När det var dags för bakdäcket gick det inte hur jag än försökte. Bröt ihop, gav upp och lade i en slang, svor att aldrig hålla på med slanglöst igen.
Fast det är kul när det funker! Nu skall jag testa tubdäck istället.