[Fabriksfel] Fox framgafflar

Ahh! Skönt! Min Talas hör inte till dem enl serie nr!
Dock undrar man om dessa gafflar ruvar på nåt annat skit då genius -14 har Float!?

Hittills väldigt nöjd med gaffeln, allt funkar som det ska.. Så nåt rätt

Någon som har koll på hur vanligt detta fel är? Är den 1 på 10, 1 på 100 eller ännu mer ovanligt eller vanligt!?
Skall kika på en beg Scott Scale 2013 med Foxgaffel och undrar om man vågar köpa?

Felet är inte slumpmässigt utan på en viss tillverkningsserie/period. Ur denna serie verkar problemet endast ha uppkommit på 1 gaffel.

Den där begagnade Scotten du funderar på att köpa, det tar max 5 min att kolla om gaffeln är i farozonen, läs lite siffror o knappa in på FOX hemsida så får du reda på om den är med i recallprogrammmet.

http://www.ridefox.com/content.php?c=recall

Ni som skickat tillbaka; vad sa cykelbutiken? Min i Östersund (där jag inte köpt gaffeln) visste inte riktigt hur de skulle förhålla sig till fraktkostnaden. Den borde väl rimligen Fox stå för men han visste inte hur och ville inte ligga ute med kostnaden, vilket jag kan förstå. Har även mailat fox..

När jag matar in mitt serienummer får jag bara följande:
----
THERE IS A PROBLEM IDENTIFYING YOUR SERIAL NUMBER

You may have not entered the serial number correctly.

Please try re-entering the serial number.
----

Jag läser inte det som om jag nödvändigtvis inte är drabbad. Någon som lyckas få något vettigare ur webformuläret på:
http://www.ridefox.com/content.php?c=recall

Jag har försökt mata in serienumret på de flesta sätt som verkar rimligt ("######-####" förstår jag som att det ska vara dvs 6 siffror ett bindestreck och 4 siffror till utan citationstecknen)

Jag misstänker att du inte läst rätt nummer. Vissa av siffrorna kan vara rätt luddiga, testa igen och dubbelkolla dina siffror.

binsell-gerdin skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni som skickat tillbaka; vad sa cykelbutiken? Min
> i Östersund (där jag inte köpt gaffeln) visste
> inte riktigt hur de skulle förhålla sig till
> fraktkostnaden. Den borde väl rimligen Fox stå
> för men han visste inte hur och ville inte ligga
> ute med kostnaden, vilket jag kan förstå. Har
> även mailat fox..

Jag ringde och pratade med Bike-toyz i Danmark och dom pekade ut en handlare dom ville att jag skulle lämna in den till.

Sportbutiken i sin tur tog emot gaffeln och skulle ringa och prata med Bike-toyz för vidare instruktioner. Antar att bike-toyz skickar upp embalage samt en fraktsedel till min sportbutik.

Tillbaka
Topp