Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:På förekommen anledning - dagens debattinlägg i svd.se Lärare: ”Det är dags att vi slopar de och dem”
NLC sa:Den som väntar på något gott?
NLC sa:Den som väntar på något gott?
NLC sa:Dem är så 2009, 2016 är det hen som gäller.
Jeppe_E sa:NLC sa:Dem är så 2009, 2016 är det hen som gäller.
Ok... Så....
Hen som väntar på något gott?
GoranS sa:Jeppe_E sa:NLC sa:Dem är så 2009, 2016 är det hen som gäller.
Ok... Så....
Hen som väntar på något gott?
Hen är väl singular. Jag röstar för "Hem som väntar på något gott". Enda nackdelen jag kan se är att om man ska ta bort dem och ersätta med dom så kommer väl hem att ersättas med hom. Frågan är om ordspråket "borta bra men hemma bäst" då kommer att ersättas med "borta bra med homma bäst".
NLC sa:OM det nu ändå ska språkutvecklas vill jag slå ett slag för ordstävet "borta bra men hommus bäst".
Bengt-re sa:NLC sa:OM det nu ändå ska språkutvecklas vill jag slå ett slag för ordstävet "borta bra men hommus bäst".
Tycker bätte om baba ganoush så kanske:
"borta bra men baba ganoush bäst"
GoranS sa:Bengt-re sa:NLC sa:OM det nu ändå ska språkutvecklas vill jag slå ett slag för ordstävet "borta bra men hommus bäst".
Tycker bätte om baba ganoush så kanske:
"borta bra men baba ganoush bäst"
Män ä de inte kånstigt att än ska skriva ord på annat sätt än de uttalas? Jag tykker att bårta bra män baba ganoush bäst skulle funka mykket bättre.
geologen sa:Ja sku' sk'iva dän meningen litte annerlunna. Fö' mögge läsuttal annasch.
Bengt-re sa:geologen sa:Ja sku' sk'iva dän meningen litte annerlunna. Fö' mögge läsuttal annasch.
Var inte du nykterist? ?
NLC sa:Bengt-re sa:geologen sa:Ja sku' sk'iva dän meningen litte annerlunna. Fö' mögge läsuttal annasch.
Var inte du nykterist? ?
Kanske är från Skövde?