Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
har något liknande på lager, en fet seg tjock genomskinlig tejp jag köpt på lidl. inte varit aktuell för slanglöst bruk just hos mig, men skullle förmoda den gick finfint.Yep den svarta är svår att få bort resterna av. Men den breda "Crystal clear" jag länkade till från ClasO är en annan typ av tejp. Mer som en kraftig packtejp, sannolikt glansigare och mindre porös yta än den svarta som mer påminner om gaffa i sin uppbyggnad.
Bra info, kör själv Stans gucka. Har inte märkt att den löser upp den svarta Gorillatejpen men kanske ska jag take a walk on the wild side och testa Tesan i mittfåran på den breda 40mm-fälgen i alla fallhar något liknande på lager, en fet seg tjock genomskinlig tejp jag köpt på lidl. inte varit aktuell för slanglöst bruk just hos mig, men skullle förmoda den gick finfint.
en bra grej med tesan är att den är välbeprövad när det gäller stå emot stans tätgucka. rapporteras att den löser vissa andra tejpers klister. den löser definitivt solutionsklister för vanliga lagningslappar, som gärna rullar upp sig efter ett tag.
men att tejpa ett hjul är ju inte direkt oåterkalleligt. har man något man vill pröva är det väl bara att göra just det:)
Det är väl klistret som jag tänkt är en del av grejen med gorillatejp som är problemet inte tejpen i sig, men det kanske är ett annat där med?Yep den svarta är svår att få bort resterna av. Men den breda "Crystal clear" jag länkade till från ClasO är en annan typ av tejp. Mer som en kraftig packtejp, sannolikt glansigare och mindre porös yta än den svarta som mer påminner om gaffa i sin uppbyggnad.
Ventilen, ekrarna via tejpen, eller inte poppat ordentligt/knölig fälgkant. Där har du de möjliga. På gamla pinnade fälgar kan det också läcka i skarven, men sådana tillverkas nog inte längre. Jo, om det inte är genom däcksidorna dårå.Däcket (Rocket Ron Evo Super Ground 27.5x2.80 Addix Speedgrip E-25 Folding) poppade lätt med Lifeline pump/airblaster på den 40mm breda fälgen med Tesas gula i mittfåran. Dock håller det inte luften utan gucka (som mina andra TL-hjul gör) - luften pyser ut någonstans inom någon timme. Kanske är det vid ventilen (använde begagnad, oklart skick). Får felsöka…
Men det ska hålla 100% tätt om det poppat ok och däck/ventil är ok - även utan gucka?Ventilen, ekrarna via tejpen, eller inte poppat ordentligt/knölig fälgkant. Där har du de möjliga. På gamla pinnade fälgar kan det också läcka i skarven, men sådana tillverkas nog inte längre. Jo, om det inte är genom däcksidorna dårå.
Dags att slå upp lite vatten i badkaret och titta efter!
Ja, om däcket är tätt. Nuförtiden är väl nästan alla, även ”lättviktsalternativen”, täta. Men jag skulle ju absolut kolla det innan jag tejpar om.Men det ska hålla 100% tätt om det poppat ok och däck/ventil är ok - även utan gucka?
Det beror på, helt tätt tycker jag sällan det är utan gucka.Men det ska hålla 100% tätt om det poppat ok och däck/ventil är ok - även utan gucka?
Jodå pinnade fälgar finns fortfarande gott om för MTB iaf. DT har en billigare pinnad version av nästan alla sina fälgar. Förekommer på fabrikshjul inte minst.Ventilen, ekrarna via tejpen, eller inte poppat ordentligt/knölig fälgkant. Där har du de möjliga. På gamla pinnade fälgar kan det också läcka i skarven, men sådana tillverkas nog inte längre. Jo, om det inte är genom däcksidorna dårå.
Dags att slå upp lite vatten i badkaret och titta efter!
Jag tycker inte att det brukar bli långt ifrån 100% tätt även utan gucka.Det beror på, helt tätt tycker jag sällan det är utan gucka.
Kraftiga däck med flera jordlager är väldigt mycket tätare än tunna xc- o landsvägsdäck.Jag tycker inte att det brukar bli långt ifrån 100% tätt även utan gucka.
Monterade ett nytt Maxxis Minnion 29x2.5 på en ny 30mm fälg för ca två månader sedan och har inte haft i gucka då resten av cykeln inte är färdig än.
Pumpade till 1.5 bar vid montering och när jag kollade nu var det 1.35 bar så ganska tätt håller det!