fälgen skriker

kovacs

Ny medlem
fälgen skriker
hajsan:) har ett jobbigt problem med min framfälg:/ den skriker som fan när man bromsar(skivborms) skivan och beläggen är okej, så gick jag till en cykelverkstad för att fixa späningen i ekrarna, men så sa dem som jobba att det kan absolut inte alls beropå att dem e felspända/slappa. några förslag?? vad mer kan det vara??? bromsoket är centralt med

fälgen skriker
Jag hade samma problem med min Nishiki Team XC. Det berodde tydligen på at jag råkat få lite olja på bromsklossarna... Och med de bromsklossar som sitter på går det inte att torka bort. Oljan "går in i" materialet. Så det var nya klossar som gällde. Och större försiktighet då jag smörjer hojen.

fälgen skriker
Brovskivor ska vara helt rena, bara köpa bräkleen och tvätta med. Eventuellt får du steka alternativt byta bromsbeläggen eftersom dom antagligen är nersmutsade med olja (stektips finner du under läsvärt). :-/ T

fälgen skriker
JAg hade samma problem från det att cykeln var ny tills nu 1,5år senare. Jag bytte bakhjul och smorde kolvarna bakom belägget. Ärligt talat tror jag att missjudet berodde på att fästet på hjulet för bromsskivorna inte var helt plant. Det gjorde så att bromskivan blev aningen sned då man skuvade fast den vilket orsakade vibrationerna.

Tillbaka
Topp