Falun Enduro SM

saxin

Medlem
Falun Enduro SM
Jag hade tänkt köra Enduro SM i Falun den 17e september. Det är också den första enduro tävlingen för mig som jag deltar i. Och jag undrar några saker. Jag och en vän till mig skulle kört men han har nu fått förhinder.
Så nu letar jag efter någon eller några att åka med. Jag tänker på under träningen dagen innan och på TS. Eller är det så att man startar i nummerföljd en och en? I SS förstår jag att man kör själv. Eller startar man random efter varandra så man kan mötas på nästa TS?
Grejen är väl att jag vill hitta folk att ha kul med. Jag är ingen tävlingsmänniska och jag gillar att åka fort och ha kul.

Falun Enduro SM
Kan ju vara lämpligt att nämna vart man åker ifrån om man vill samåka med folk?

Edit: du kanske bara tänker på plats och cyklingen insåg jag sen.

/Anders

Senast ändrad:
Falun Enduro SM
På ett enduro kör du specialsträckorna en och en, deltagarna brukar få starta med 30-60 sek intervall (iaf på första sträckan). Därefter transport till nästföljande sträcka, (vet inte om just SM't är arrangerat annorlunda, men normalt set så har vi i Sverige inge tidskrav för att ta oss mella sträckorna,)här kan du cykla tillsammans med vem du vill men vanligast är att man bildar grupper redan från start som sedan följs åt genom hela tävlingen. Dock kan tävlingsledningen ibland välja att arrangera startordningen inför första sträckan, för att seedade eller erkänt snabba åkare startar före eller efter pöbeln, detta för att få bättre flyt i arrangemanget.

Falun Enduro SM
Jag skulle kunna cykla med dig. Inte anmäld än pga brist på sällskap, trasig cykel och obefintlig tävlingserfarenhet :D Så det är motionsklass som gäller.
Kan möjligtvis erbjuda lite lokalkännedom beroende på var sträckorna går...
Ser dock inte när anmälan går ut, skulle gärna se att tyskarna skickade tillbaka mitt bakhjul innan jag isf anmäler mig.

Falun Enduro SM
Jag har inte heller anmält än. Anmälan går ut den 11 september tror jag. Jag kommer att köra motionsklass. Vad har hänt med ditt bakhjul?

Tillbaka
Topp