krip
Aktiv medlem
Fan har jag pajat min Fox 36 factory gaffeln :/
Köpte ny cykel och ville få gaffeln lite mer progressiv så jag köpte Fox 36 volume spacers till gaffeln. Tänkte att jag börjar med 3st för att testa hur den blir. Satte på dem och skulle skruva ihop allt. Grejen var den att Fox oranga spacers var lite sneda så när jag skulle skruva tillbaka end capen så gängade den i lite snett. Dom som jag var så drog jag åt den ändå men insåg ganska snabbt mitt misstag. När jag skruvade bort den igen så ser jag att gängorna är trasiga och jag kunde ta bort metall spån med handen. Nu är jag orolig för att det skall ha trillat ner metallspån i gaffelröret. Antar att det inte tar lång tid innan gaffeln är paj om det ligger metallspån och repar inne röret på gaffeln :( Har hittat var man kan köpa ny end cap och den låg på typ 45 dollar men vad fasen kostar ett helt nytt gaffelben och går det ens att byta ett sådant! Så jäva tråkigt att Fox säljer grejer som är helt snea! Försökte verkligen skruva dit den rakt men då volume spacers plastplupparna var snea så gick det verkligen. Nu kör jag med två gröna 34 volume spacers så länge. Osäker på om det kommer funka lika bra men dom förstör ju inte gaffeln!