Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra där.emmer sa:Är det aluminiumvevar så värm med varmluftspistolen.
[Är det stål så är det föga ide]
[Och är det kolfiber eller "limmade" aluminiumvevar (Shimanos "finare" bland annat) så är det en väldigt dum idé...]
sas123 sa:det är insex. Testat 5/56 över natten och det hjälper ej.
det är XTR m9000 vev så Aluminum, är ju Shimanos bästa så limmad antar jag då
Jo, det är mycket smartare för då vill det inte vrida runt veven som det gör med verktyget i vevarmens riktning.Stumpy sa:För mig har det alltid funkat att sätta verktyget med 10-20 graders vinkel mot vevarmen och pressa dem mot varandra.
Stumpy sa:För mig har det alltid funkat att sätta verktyget med 10-20 graders vinkel mot vevarmen och pressa dem mot varandra.
Det är ett bra tips, men det är inte alltid det fungerar då hävarmen blir för kort. Jag brukar också göra så men nu senast så gick jag bet. Det enda som gällde var en lång insexnyckel i pedalaxeln och en rörbit för att förlänga ytterligare. Trodde faktiskt att antingen verktyget eller vevarmen skulle gå av, men det klarade sig faktiskt...Stumpy sa:För mig har det alltid funkat att sätta verktyget med 10-20 graders vinkel mot vevarmen och pressa dem mot varandra.