Får nog fortsätta med Lvg
Min lille son (9 år) har tjatat att vi skulle ut och cykla på vandringsleden här på Hammarön.
Sakt och gjort så drog vi ut på midsommaraftonen.
Pojkvasken drog iväg som f-n, jag hade fullsho och hänga efter ( jag har 400 Lvgs mil i benen). Tillsaken hör att det var första gången som jag cyklade på en MTB och även terräng.
Men koordination och ballans är nog inte detsamma som på landvägscykel.
Efter 3 km så klappa jag mig i förstagången.
Vid sex kilometer kom en kort men brant nedförs lut.
Jag såg hur Johan skuttade ner för branten. Bara att göra som han.
Smack sa det så for jag över styret. Med ett brott på revbenet som följ.
Nu var det minst sex km hem. Eller 4km terräng och sedan väg, valde det senare.
Vid passering av ett stenparti satte jag ner foten, knak sa det i vristen. Aj Aj.
Vid hemkomsten så var det bara att uppsöka akuten, för foten hade blivit som en fotboll.
Röngen visade som tur var ingen fraktur på vristen, revbenet görs det inget åt, bara värktabletter.
När man kom till jobbet på måndagen så var det inte många som trodde på min historia, ska nog ta det lite lugnare vid storhelger ifortsättningen.
Ska nog ta en funderare om jag ska köpa mig en MTB eller hybrid.
Sakt och gjort så drog vi ut på midsommaraftonen.
Pojkvasken drog iväg som f-n, jag hade fullsho och hänga efter ( jag har 400 Lvgs mil i benen). Tillsaken hör att det var första gången som jag cyklade på en MTB och även terräng.
Men koordination och ballans är nog inte detsamma som på landvägscykel.
Efter 3 km så klappa jag mig i förstagången.
Vid sex kilometer kom en kort men brant nedförs lut.
Jag såg hur Johan skuttade ner för branten. Bara att göra som han.
Smack sa det så for jag över styret. Med ett brott på revbenet som följ.
Nu var det minst sex km hem. Eller 4km terräng och sedan väg, valde det senare.
Vid passering av ett stenparti satte jag ner foten, knak sa det i vristen. Aj Aj.
Vid hemkomsten så var det bara att uppsöka akuten, för foten hade blivit som en fotboll.
Röngen visade som tur var ingen fraktur på vristen, revbenet görs det inget åt, bara värktabletter.
När man kom till jobbet på måndagen så var det inte många som trodde på min historia, ska nog ta det lite lugnare vid storhelger ifortsättningen.
Ska nog ta en funderare om jag ska köpa mig en MTB eller hybrid.