Färgval Canyon AL 6.9

MTB-Dude

Ny medlem
Färgval Canyon AL 6.9
Är på G att köpa mig min första 29”och valet har fallit på en Grand Canyon AL 6.9, http://www.canyon.com/sv/mountainbikes/bike.html?b=3640

En fråga om färgvalet.
Dom flesta som jag sett är den svart/vita. Är det någon här som har/har sett en Canyon i den blåa färgen i verkligheten? Tycker den ser OK ut men verkar inte som någon köper den med det färgvalet. Blir den för ”skrikig” i verkligheten?

grand-canyon-al-29-69_c1121.jpg

grand-canyon-al-29-69_c1008.jpg

Färgval Canyon AL 6.9
Det där färgvalet är väl nytt för i år?

Annars är väl grejen med Canyons svarta aluminiumramar att de ofta (alltid?) är anodiserade och rätt reptåliga?

Färgval Canyon AL 6.9
Hade dom haft svart/vit i lager när jag handlade hade jag valt den. Nu blev det den blå. Tycker den gör sig bättre än på bild. Om man tycker den är skrikig så är det bara första kvarten, sen är allt brunt. Det är höst nu.

Färgval Canyon AL 6.9
Svart vit är ju diskret men tråkig, kör på den blå som piggar upp lite mer! Har själv en svart vit 5.9 av 2014 års modell men då fanns deg ju bara vit/svart o orange/svart

Färgval Canyon AL 6.9
Blå!
Jag är rätt trött på svarta och i synnerhet svartanodiserade hojar. Själv var jag "tvungen" att köpa vit vilket inte heller är superkul.

Skulle vilja ha blåa fälgar :)

Färgval Canyon AL 6.9
Jag föredrar den svarta för estetiken och sedan för anodiseringen. Den borde också väga ca 100 gram mindre än den lackade versionen om sådant är viktigt. Hade den däremot varit röd så...

Frid!

Färgval Canyon AL 6.9
Blev tyvärr ingen hoj men jag hade gått för den blåa. Riktigt snygg.

Markiz skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken färg valde du MTB-Dude?

Tillbaka
Topp