Färre POE = bättre fjädringsegenskaper

Låt bli att hucka platt med låst bakhjul så är det nog inget större bekymmer på moderna cyklar. Kör fortare och ha hälarna ner. Låt kickbacken ge en kick framåt, som ett kort tramptag.

Är inte clutch-bakväxlar och den tröghet de ger för länkage med chaingrowth > 0 också ett problem? Jag menar, om man är villig att offra POE kanske man kan offra clutch också...

Allt talar för gearbox helt enkelt.

Är inte clutch-bakväxlar och den tröghet de ger för länkage med chaingrowth > 0 också ett problem? Jag menar, om man är villig att offra POE kanske man kan offra clutch också...

Allt talar för gearbox helt enkelt.
ot, den här tråden handlar om färre poe. kanske en clutch med färre poe?
Screenshot_20240808-091113_Firefox.jpg

Det var mer för att kommentar till "hjulet roterar bakåt sett från bakaxeln" som orsak till pedal kickback

Visa bilaga 717698

Det här tyckte jag var sevärt
Denna artikel kom först, sen kom deras test av nedan som inte höll med alls om vad artikeln ovan säger utan rekommenderar Ochain till alla som cyklar utför, finns inget negativt menar de.
Här kan man läsa på om man vill:
Det finns väl en anledning till sjukt många team i DH och endrotopp använder Ochain numera men effekten skulle ju vara ännu bättre i t.ex. Hellas där det går långsammare. Däremot kanske det är mer skit samma i Hellas ;)
Att Ochain skulle ha råd att betala alla dessa team för tror jag inte på. Tror de använder produkten för att den fungerar helt enkelt. Om det är värt det för gemene man kanske är tveksamt dock.

Senast ändrad:
Säger inte att det är direkt jämförbart, men 0-chain hypen påminner mig lite om Axxios-klibborna...

Tillbaka
Topp