Fästa externt batteripaket för lampa.

marr

Aktiv medlem
Hur ser era lösningar ut?

Skaffat mig en lampa, funderar lite på en såndär toolbox i lämplig storlek att ha i flaskhållare. Eller nån form av ramväska är kanske att föredra?

Antar att ni sitter på en del fina lösningar. Så show us!

Jag är också intresserad av olika lösningar. Jag har satt likadana fästen på alla mina lampor så jag behöver aldrig byta fästen.

Det hade varit grymt smidigt med ett tåligt snabbfäste för batterierna men jag tror att det blir svårt att hitta en lösning som fungerar på alla cyklar. Kardborreband runt överröret är nog det smidigaste trots allt.

För minimalt med sladdragning och minimalt topprörrskav så drar jag fast mitt under styrstammen. Det blir snett och konstigt eftersom det inte får plats riktigt men annars är det bra.

Har lagt batteriet i en vattenflaska som ligger i flaskhållaren. När jag ska ladda batteriet öppnar jag flasklocket, kopplar loss batteriet från förlängningssladden som sitter dragen med lampan och lyfter bort flaskan. Skitenkelt. Är mkt nöj, har använt det en vinter, har funkat klockrent

Jag använder en verktygsflaska till samtliga av mina produkter

Bilagor

• IMAG0247.jpg
    IMAG0247.jpg
    93.2 KB · Besök: 14
Vanlig stor vattenflaska på typ 750ml. Skär bort toppenploppen å mata sedan igenom en kabel i taget. Tre batteripack till typiska dx-lampan får plats å jag har ett i reserv å två med fördragna kablar. Alltså tre totalt. Sedan åker flaskan i flaskhållaren. Klart!

Går bra att ladda batterierna i flaskan. Detta har jag kört med i snart två år. Fungerar bra för mig.

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    380.7 KB · Besök: 14
Tillbaka
Topp