Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag är också intresserad av olika lösningar. Jag har satt likadana fästen på alla mina lampor så jag behöver aldrig byta fästen.
Det hade varit grymt smidigt med ett tåligt snabbfäste för batterierna men jag tror att det blir svårt att hitta en lösning som fungerar på alla cyklar. Kardborreband runt överröret är nog det smidigaste trots allt.
Funderar på att modda till en såndär lite. Nån mjuk fyllning så barteriet ligger stilla, samt med plats för överbliven längd av sladd. Frågan är om batteriet gärna blir instängt. Dålig koll på om det vill bli varmt vid användning.
För minimalt med sladdragning och minimalt topprörrskav så drar jag fast mitt under styrstammen. Det blir snett och konstigt eftersom det inte får plats riktigt men annars är det bra.
Har lagt batteriet i en vattenflaska som ligger i flaskhållaren. När jag ska ladda batteriet öppnar jag flasklocket, kopplar loss batteriet från förlängningssladden som sitter dragen med lampan och lyfter bort flaskan. Skitenkelt. Är mkt nöj, har använt det en vinter, har funkat klockrent
Vanlig stor vattenflaska på typ 750ml. Skär bort toppenploppen å mata sedan igenom en kabel i taget. Tre batteripack till typiska dx-lampan får plats å jag har ett i reserv å två med fördragna kablar. Alltså tre totalt. Sedan åker flaskan i flaskhållaren. Klart!
Går bra att ladda batterierna i flaskan. Detta har jag kört med i snart två år. Fungerar bra för mig.