Fastnat i mitt el-lastcykelbygge, hjälp!

john_hu

Medlem
Håller på att bygga ihop en lastcykel då jag köpte en begagnad ram från cykelfabriken (sportii 2.0) som är urjackad för elmotor. Stötte direkt på hinder iom att det är omöjligt att få någon information om hur motorerna har för dimensioner och infästningsanordningar och dessutom svårt att köpa som privatperson. Köpte en begad elcykel med shimano steps e6000 och försökte sätta på motorn och den passar ju såklart inte. Några tips på hur man får tag i rätt motor eller får den jag har att passa på något finurligt sätt?

Bilagor

• B6B91195-2068-4C06-B80F-CE8CE57D45FF.jpeg
    B6B91195-2068-4C06-B80F-CE8CE57D45FF.jpeg
    847.8 KB · Besök: 188
  • B73DC714-7803-484E-B1A9-A9FD90A5DD6B.jpeg
    B73DC714-7803-484E-B1A9-A9FD90A5DD6B.jpeg
    731.8 KB · Besök: 171
Går det inte att hitta vad den såldes med från start?

Annars tror jag det skulle funka att fråga i Vi som cyklar lastcykel-gruppen på facebook. Vet att Cykelfabrikens grundare var aktiv där förut men han verkar inte längre vara medlem.

Ser nu när jag söker lite att det verkar finnas olika "adapterplattor" för olika motorer, och även för att köra helt utan motor. Smart, men lite jobbigt i din situation.

Öh, det här är delvis känsla bara. Annonsen för din cykel nämner E6000, men med ögonen skulle jag döma din motor till 800. 'Vet inte om det spelar någon betydelse.

Enligt Simon på Cykelfabriken ska en E6000 passa med lättare modifikation, alltså behöver något sågas eller filas på lite. Har själv inte testat.
Köpte en sådan ram på deras konkursutförsäljning och har hittat en komplett E8000-cykel som får agera donator (en Husqvarna LC4, lite synd att slakta den då den har visat sig vara jätterolig men men...)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp