Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
roligare geo= brantare gaffel för kvickare känsla och mindre plågsam självstyrning vid låga tryck .... :)?
örjan; self steering:)
att cykeln svänger in mer än styrutslaget eller lutningen motsvarar.
med fetare däck kan det bli onjutbart, värre ju lägre gaffelvinkel och lägre däcktryck man har. kör man på löst underlag är problemet mindre.
det gör min 29/2,6 med. men tråden handlade väl om fatbike:)
Jag vet inte varifrån du fått att cyklar med flack gaffelvinkel självstyr? Om något så understyr de. De är stabila och lugna, inte självstyrande. Hojar med brant gaffelvinkel är mer "kvicka" i styrningen. Min trailhoj med 66,5 graders gaffelvinkel självstyr mycket mer än min endurohoj med 64,5 graders gaffelvinkel. Dh riggen med ca 63 grader är än mindre självstyrande. Med självstyrning menar jag vinglig/kvick. När jag närmar mig ett hopp så vinglar styret mer fram och tillbaka på trailhojen än de andra två. Det lever liksom sitt eget liv lite mer.örjan; self steering:)
att cykeln svänger in mer än styrutslaget eller lutningen motsvarar.
med fetare däck kan det bli onjutbart, värre ju lägre gaffelvinkel och lägre däcktryck man har. kör man på löst underlag är problemet mindre.
Köper du 8 från 2020 så berätta gärna vad du tycker om den sen, funderar själv på en.Trek X-Caliber 9 2019 är nedsatt till samma pris som X-Caliber 8 2020.
Värt att köra 9an fast med 2019 delar istället?
https://www.henrikssonscykel.se/cyklar/mtb/trek-x-caliber-9-2019-8065
![]()