Här kommer några bilder från dagens utflykt.
Nu är det den bästa tiden på året här i Norrbotten. Vårvintern med mängder av sol, snö och varm choklad. Lite svårt att välja aktivitet sådana här dagar men idag blev det i alla fall att cykla. Började med att se på skidåkarna i Botnialoppet som skulle åka från Luleå till Piteå.
Upptäckte att det var väldigt lättcyklat längs det preparerade spåret och följde det ut till Sandön.
Bestämde mig där för att åka vidare ut till Klubbviken (ca 10km) för att äta lunch. Funderade ett tag på om jag skulle cykla till Piteå istället men var inte riktigt förberedd för en så lång tur. Jag hade hoppats på att hitta ett skoterspår att cykla på men det gjorde jag inte då det snöat i veckan och dessutom tror jag det är snöskoterförbud på öarna så det fick bli till att cykla på bilvägen. Det var kyligt i skogen dit solen inte nådde. Termometern visade -11 men det kändes kallare än så i skuggan.
Väl framme vid Klubbviken serverades det stekt strömming med potatismos och lingonsylt.
Utanför fönstret for en båt förbi.
Tillbaka blev det också bilvägen, hade hoppats på att några skoteråkare skulle hunnit köra upp ett spår längs farleden men jag var för tidigt ute.
Höll ungefär jämn fart med lastfartyget in till hamnen.
En sån här dag samlas och samsas alla på isen med diverse farkoster som bilar, båtar, skotrar, svävare, spark, rullatorer, skärmflygare, kiteåkare, pulkor och så jag med cykel.
Jag hade planerat att stanna för en köpa en våffla på Gråsjälören men jag var klädd för att cykla, inte stå i kö så jag fortsatte hemåt.