Favero Assioma Duo eller Pro RS?

loglog

Medlem
Det börjar bli dags för första effektmätare på landsvägscykel för att träna seriöst. Ser att Favero Assioma Duo har gått ner i pris och ligger kring 5000 kr i dagsläget. Men för ungefär samma pris kan man få den ensidiga versionen av den nya modellen Pro RS.

Någon som har input på valet mellan dubbelsidig äldre version och ensidig ny? Verkar som att det finns vissa fördelar med hållbarhet och serviceability på nya, annars svårt för mig att avgöra om det är stor skillnad.

Köp den enkelsidiga Pro och uppgradera med tiden till dubbelsidig. Om du ens behöver det. Det är minimal skillnad men vissa personer har en jättestor obalans. Det är dock inte vanligt så sannolikheten är att du ändå ligger på 49%/51% osv.

Pro har massa fördelar över gamla varianten och ser dessutom snyggare ut. En av fördelarna är att det är enkelt att byta ut delar och uppgradera.

Vet inget om den nya, men jag har haft Duo sen 2021 och de har funkat utan minsta problem sen dess och de anses så vitt jag vet som väldigt tillförlitliga och enkla att leva med.
Tillägg: batteritiden har jag alltid upplevt som mer än tillräcklig. Laddar när de börjar varna. Har aldrig gått tom på batteri. Så är de nya bättre så är det väl bra, men om man inte är extrem-randonneur så känns det inte nödvändigt.

Senast ändrad:
Är det någon skillnad på batteritid? Den nya fick väl någon uppdatering som gav den typ dubbla batteritiden i jämförelse med när den släpptes?

Tillbaka
Topp