Har två sensorer för Garmin HRM dual pulsband som inte kopplar upp. Har bytt batterier i båda så är inte det. Har flera olika band till så är inte heller det.
Provade med sambons pulsband och det fungerade till både klocka och cykeldator.
Någon som har några idéer om vad som kan vara fel? Kan inte förstå vad det kan vara. Låter lite väl otroligt att båda bara skulle ha slutat att fungera utan anledning =(
Tänkte först svara:
”
Har du bara två som inte fungerar?” ?
Jag har nämligen fler än två som inte fungerar.
Nu när mitt relativt nya pulsband dog så sökte jag råd här på Happy.
Har försökt tvätta det regelbundet naturligtvis utan batteridelen.
Svettades mycket på Mallis förra veckan. Upplevde att pulsen tvekade någon gång redan då. Ännu varmare nu på GC. Svettas ännu mer. Pulsen funkade första dagen men dog sedan.
Tvättade bandet flera gånger och bytt batteri som jag mätt upp till typ 3,2 volt. Gamla batteriet 3,0 v.
Inget hjälpte.
Idag öppnade jag batteriluckan och lade sändaren i solgasset i flera timmar. Nära 30grader och det fläktar lätt.
Lade bandet i diskvatten med Yes i flera timmar. Sköljde rent och hängde ut bandet i solen. Tidigare har jag använt tvättpulver för maskin.
Skruvade tillbaka batterilocket och knäppte fast enheten på bandet. Blötte bandet något och satte på mig. Startade min 810Edge. Inget hände.
Gick in på Pulse funktionen på 810an och valde ”sök” …… vips så visades pulsen. Kontakt!!!!!
Nu vet jag ju inte exakt vad som gjorde att det hoppade igång och vet heller inte hur länge det kommer att funka.
Vill minnas att första bandet dog för minst 10 år sedan under en svettig klättring på GC. Fick nytt på garantin.
TROR att det gamla bandet fungerade ett tag igen efter flera år i byrålådan.
Näst sista bandet dog för 1 - 2 år sedan också på GC. Köpte nytt på 7Sport i El Doctoral men vet inte vart kvittot är.
Återkommer om/när senaste bandet dör igen.
Lycka Till och låt oss veta hur det går för dig
# Hur du löst problemet
# Vad Garmin säger / ger för råd