Felleverans från Evans

scuda

Aktiv medlem
Felleverans från Evans
Glad och förväntansfull gick jag och hämtade mitt paket idag, men tyvärr visade det sig innehålla något helt annat än det jag hade beställt. Enligt följesedeln skulle innehållet (däck) till en annan person i Sverige. Så nu undrar jag om det är någon här som förbryllat sitter och tittar på ett par hjälmar + shorts + däck +ANNAT adresserade till Falun.
PM:a i så fall så kanske vi kan lösa det smidigare än att skicka till England och tillbaka.

Felleverans från Evans
Jag köpte en cykel som aldrig levererades.
Efter mail kontakt kom det fram att cykeln inte fanns, försvunnit eller blivit skadad.
Fick dock mina slantar tillbaka efter detta.

Från början hade jag valt svensk valuta på hemsida och därav kanske det förbryllande billiga priset vilket blev betydligt (läs ca. 20%) dyrare när väl pengarna drogs i pund från konto.
Annars har dom ju ett ypperligt sortiment.

Felleverans från Evans
Att kolla dagsaktuell valutakurs tar ju inte särskilt många sekunder, och skiljer ofta ganska mycket mot SEK-priser på brittiska webshoppar. Evans har ofta bra priser ändå, och nu var det dessutom rea på lite prylar jag behövde. Surt... Lär väl få vänta till efter påsk innan jag får svar på mitt sura mail.

Felleverans från Evans
Man skall alltid betala i handlarens lokala valuta. Aldrig i SEK utanför Sverige.
Det är bara ett sätt för säljaren att bättra på sitt finansnetto.

Felleverans från Evans
Tattaren skrev:
-------------------------------------------------------
> Blir det fel efter beställning hos Evans så är
> det inte roligt. Jag kommer aldrig köpa där mer.

+1

Felleverans från Evans
Jag köpte en vikcykel från Evans och den kom i en kartong som var mindre än en standard cykellåda. Men de tog ut en högre fraktavgift än för en normal cykel med argumentet att jag också beställde en pakethållare trots att paketet alltså var mindre och vägde antagligen också mindre...

Felleverans från Evans
I somras hade Evans en period med fraktfritt. Beställde ett HipLok Light och såg att de skulle ha fraktavgift. Ringde till dem och fick förklaringen att låset var tungt, så då gällde inte fraktfritt, trots att de annonserade stort om det på hemsidan. Beställde det på Wiggle istället och fick det fraktfritt därifrån. :-)

Har varit i Evans butik i Manchester och jäklar vilket sortiment. :-)

Felleverans från Evans
Köpte en cykel till tjejen därifrån. De hade bara slängt ner alla skruvar löst i kartongen till styre och annat. Under frakten så gick det hål i kartongen så d er saknades väldigt mycket smådelar. Styret hade de bara slängt ner på ramen så den var skadad i lacken. Tror att det slutade med att vi fick tillbaka tusen kronor ungefär. Men detta lite jobb att hitta delar som passade. Skulle inte rekommendera någon att handla därifrån.

Tillbaka
Topp