Feta filmer på folk som cyklar uppför

ulfalf

Aktiv medlem
Alltså det finns ju rätt mycket coola filmer på många som cyklar snabbt nerför eller på plana feta stigar, men finns det (förutom MTB rage-snubben då) feta filmer på folk som cyklar uppför extremt svåra klättringar? Alltså inte sånt huck upp på hustak osv. som Danny Macaskill och hans polare håller på med, utan uppför riktigt stökigt skit i skogen?

Bra film men det där var ju mest huck över staket och sånt man inte är i närheten av själv. Inte direkt sånt jag efterlyser!

Chris Akriggs film "Five" har en sekvens där han cyklar lite uppför på en HT. Sevärt.

Annars är det verkligen ovanligt med uppförsåkafilmer.

Det var väl lite det jag trodde, uppenbarligen inte så häftigt att titta på någon som långsamt tröskar uppför. Mer return på varumärkesbyggande semi-sponsrade aktiviteter som nerförsbröt för de coola pryl- och energidryckesföretagen är väl en rimlig gissning!

Jag har gjort en jäkligt fet rulle på när jag cyklar en uppförsbacke. Ser för ovanlighetens skull ännu coolare ut på film än i verkligheten. Som bonus är det även lite stock på slutet.

/Johan

JojjeM sa:
Jag har gjort en jäkligt fet rulle på när jag cyklar en uppförsbacke. Ser för ovanlighetens skull ännu coolare ut på film än i verkligheten. Som bonus är det även lite stock på slutet.
/Johan

Är det där UBR-backen som vi körde som sista sträcka när_det_nu_var, 2011?

Lite stock är aldrig fel! :)

Jag försökte youtube-söka lite men hittar bara elcyklar och folk som går uppför. Det går ju dock filma uppförscykling lite coolt, runt 2 minuter in i denna kommer några ytterst korta sekvenser men det är ju inte jättetekniskt.

Tillbaka
Topp