Fetaste shoren i Hellas

dangerousdave

Ny medlem
Fetaste shoren i Hellas
Har cyklat en del i Hellas men eftersom det mest är massa XC så har vi scoutat ett par ställen att bygga shore på. Problemet är att vår motorsåg inte är speciellt bra. Är det någon som har en bra motorsåg som vill hjälpa till.

På ett par ställen tänkte vi bygga ett par kickar på de vanliga spåren, det behöver fan hottas upp lite.

Fetaste shoren i Hellas
En fet dirt skulle sitta fint med en massa sköna lines.Vi bör även gjuta en betongpark i Hellas så att skatare och Bmxare kan köra där. Det är ganska lätt att ta sig dit från stan så att det skulle nog uppskattas.

Fetaste shoren i Hellas
Du menar förutom det uppenbara som att det är ett brott mot den allemansrätt som vi åberopar för att öht få vara ute och cykla i skogen ?

dangerousdave skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför är det ingen bra idé? Allt som ger mer
> cykling är en bra idé. Dessutom så kommer
> Hellas bli bra mycket bättre om det finns lite
> utmaning där.

Senast redigerad av en moderator:
Fetaste shoren i Hellas
Stisse skrev:
> Host....(troll)...host!

Troll, vare inte dom som gjorde Jimmy Dean, en radiodänga anno sent 80tal?

Fetaste shoren i Hellas
troll troll trol

Bilagor

• troll.jpg
    troll.jpg
    17.9 KB · Besök: 27
Fetaste shoren i Hellas
Allemansrätten är ingen lag även om de flesta tror det. och de som inte gillar NS kan ju läsa en tråd om konditionsträning eller hur man tvättar lycratights. Snacka om troll

Fetaste shoren i Hellas
Gillar Northshore också. Får jag det? Trots att jag är lvg-svetto ena dagen och pendlar-miffo andra och Happy-singletracks-bombare den tredje. Så jag läser de flesta trådarna.
Men:
Första inlägget på Happy....åså direkt börja yra om motorsåg, NS och Hellas.
Och det bara råkar vara ett av de mera infekterade ämnena. Är det bara en lyckträff, eller är det en liten pinne som bara vill röra om i getingboet? Bara undrar.
Jag kan ha fel, har haft det förut, och kommer att ha det i fortsättningen också : )

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave: Mjo, indirekt är den lagstadgad. Men viktigare är att alla undantag definitivt är lagstadgade. Att bygga NS utan markägarens tillstånd är olagligt, och definitivt olämpligt i ett område som som hotas av totalt cykelförbud.

Men å andra sidan är du med 99% säkerhet ett troll så...

Fetaste shoren i Hellas
Jag hoppas att du är ett troll.

dangerousdave skrev:
> Allemansrätten är ingen lag även om de flesta
> tror det. och de som inte gillar NS kan ju läsa
> en tråd om konditionsträning eller hur man
> tvättar lycratights. Snacka om troll

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> och vem äger hellas?

"[innehavaren] äger rätt att nyttja dess avkastning men han kan inte förfoga över egendomen, till exempel genom att sälja hela eller delar av densamma - i varje fall inte utan tillstånd av Fideikommissnämnden"

Ty:

"Erstavik är sedan 1763 fideikommiss inom familjen af Petersens. Nuvarande innehavare är Johan af Petersens. Ansvarig för förvaltningen av fideikommissets fastigheter är Carl af Petersens."

http://www.erstavik.se/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fideikommiss

Senast ändrad:
Fetaste shoren i Hellas
eh, som jag skrev, västra delen av området ägs av Stockholms kommun och förvaltas av Stockholms Fritidsförvaltning. Rakt från hemsidan. Varför skulle NS vara ute? Inte mer ute än att köra omkring på något som mest liknar en grusväg på sin sjukt lätta cykel som inte skulle klara att köra på en trottoarkant iklädd någonting som kvinnor hade på sig på 80-talet. inte direkt så att det finns några berg i stockholm, så om ni vill att mountainbike skall vara på "riktigt" så behöver ni ett berg, inte en närmast platt stig.

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> eh, som jag skrev, västra delen av området ägs
> av Stockholms kommun och förvaltas av Stockholms
> Fritidsförvaltning. Rakt från hemsidan. Varför
> skulle NS vara ute? Inte mer ute än att köra
> omkring på något som mest liknar en grusväg på
> sin sjukt lätta cykel som inte skulle klara att
> köra på en trottoarkant iklädd någonting som
> kvinnor hade på sig på 80-talet. inte direkt så
> att det finns några berg i stockholm, så om ni
> vill att mountainbike skall vara på "riktigt" så
> behöver ni ett berg, inte en närmast platt stig.

Gulligt att försvara sig med pajkastning, min farsa är snyggare i lycra än din.

Fetaste shoren i Hellas
Bygg så hojjar jag.

-Jag kan ta en bot, dagsbot eller vad som kommer. Det är bara snåljåpar som vill expropriera mitt liv som klagar. De har alltför ofta små hundar och för fina badrum oxå. Jag skiter i dem. Bygg!

Följ Lagombra's typ av byggen bara så skall jag stå på din sida. Lita på det.

MVH Pär Sköld / trött på snåljåpar och beredd att slåss för det!

PS lämna motorsågen hemma DS

Fetaste shoren i Hellas
Titta i nacka reservat nast intill hammarbybacken. Allt som ar bra byggt ar hans, typ vip bradan, skinnies, hopps osv.

Om det ar lagligt ar en annan femma.

Sjalv gillar jag inte northshore men det bara ar min asikt...

Fetaste shoren i Hellas
erik h: Fideikomiss är en gammal arvsrättslig konstruktion som möjliggjorde att tex. ett gods skulle förbli inom släkten för all framtid. Numer är det i det närmaste omöjligt med den typen av konstruktioner.

Som du skrev lät arvlåtaren genom testamente testamentstagaren njuta avkastning av och nyttja egendomen men allt rättsligt förfogande är uteslutet, dvs. föräljning, pantsättning, testamentesförordnande osv.

Fetaste shoren i Hellas
Skogen är ett naturreservat. Men det är kanske därför du vill bygga NS just där? Motivera gärna varför du ska bygga NS just där om jag nu har fel tro på varför.

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> Varför skulle NS vara ute?

Oh nej, det här känns ju fortfarande helt fräscht, true, intressant och något vi alla strävar efter i skogen än idag:

Fetaste shoren i Hellas
Fattar inte varför ni envisas med att bygga sådant i skogen??

Uppvakta kommunen. Visa på hur "stor" denna sport är och tigg till er lite pengar å en plats att hålla till på. Testa med Huddinge tror det finns en plats för detta i Skogås vid stora motorvägsrondellen.

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> det är kommunalt, dvs mitt coh ditt, så jag
> använder min del så använder ni er del

Eller så blir det som många innan mig redan svarat.

"1 § Var och en som utnyttjar allemansrätten eller annars vistas i naturen skall visa hänsyn och varsamhet i sitt umgänge med den." Från MB. Och det är väldigt väldigt tveksamt att just det du föreslår faller under hänsyn samt varsamhet.

Kan fylla i ännu mer om MB, Miljöbalk SFS 1998:808 7kap 1§ http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19980808.htm Nu vet Dave var han ska leta också.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp