Fetaste shoren i Hellas

Fetaste shoren i Hellas
Lagombra

Jag är intresserad om det finns nåt konstnärligt syfte bakom ditt bygge i skiftet.

Om syftet enbart är att cykla på verkar du vara mer ingenjör än kulturarbetare lagombra för det blir i mina ögon enbart ingenjörskonst på sin höjd provocerande cykelkultur. Sen är det ju hemsk kul att det är så lätt att provocera när man positionerar sig mot rätt grupp. Allt från cyklister och NS byggen till ismlamister och rondellhundar.

Själv är jag mer än lagom dålig och skulle bara göra mig illa mig om jag cyklade på dina brädor.

Senast redigerad av en moderator:
Fetaste shoren i Hellas
F.M.A skrev:
-------------------------------------------------------
> Kärring!
> våga stå för det du gör....

Brukar de som bygger NS utan tillstånd lägga upp bilder på sig själva, med riktigt namn etc?

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> ... eller
> så blev någon nervös och tog bort dom.

Verkar som någon blev så nervös över det flagranta upphovsrättsliga brottet i min KSMB-parafras på sidan 3 att det försvann av bara farten... eller så minns jag fel och triple pratar med sig själv :-)

Fetaste shoren i Hellas
dd: Ja visst är det märkligt när saker försvinner så där. Happy är lite som en förtrollad sagoskog med dom bästa klätterträden man kan tänka sig. Fast jag ligger mest i hängmattan och latar mig.

Fetaste shoren i Hellas
dangerousdave skrev:
> Det är inte deras skog, det är tydligen våran
> skog. Det finns en miljon saker som jag inte vill
> ha runt mig som jag accepterar att se dagligen.

Ja precis SKOG där ingår inte massa "byggen". Bara typ träd sten mmmm
Försök nyttja det på bästa sätt i stället.
mw

Fetaste shoren i Hellas
Fan. Jag skulle läsa tråden för hockeymatchen inte är så uppiggande.. och så börjar folk referera till lagombra och =david och efter att ha letat fram och tillbaka tre gånger hittar jag fortfarande inget.

Fetaste shoren i Hellas
Westman skrev:
> Fan. Jag skulle läsa tråden för hockeymatchen
> inte är så uppiggande.. och så börjar folk
> referera till lagombra och =david och efter att ha
> letat fram och tillbaka tre gånger hittar jag
> fortfarande inget.

Det har införts censur på happy....

Fetaste shoren i Hellas
Om det är sant att censur* införts blir det nog till att börja bojkotta det här forumet också.

Censur är något jag inte gillar. Är det något opassande kan inläggen redigeras och det opassande raderas, men då ska det tydligt framgå att en redigering har gjorts. Spökmoderering som ändrar ens inlägg utan att man själv har makt eller omgivningen får reda ser jag både som ett påhopp på upphovsrätten och vissa andra lagar.

* i form av fritt raderade inlägg eller inlägg redigerade utan att det markerats att någon moderator

Fetaste shoren i Hellas
H. Jag har inte full koll på ämnet. Men om jag inte minns helt fel så har Lagombra fått klara besked av moderatorerna på detta forum vad som krävs för att han skall få skriva här igen.

Angående =Davids poster har jag ingen aning. Rätt intresant dock att de som gärna gapar om hur otroligt löjligt det är att hänga här alltid verkar hitta till dessa trådar ändå...:)

Fetaste shoren i Hellas
Tjena!

Vad jag har hört sägas (tror det var av Jomper) så är Lagombra välkommen så länge han håller sig i skinnet, vilket jag tycker han gjorde med god marginal..

Att bara radera poster tycker jag är riktigt jävla dåligt, speciellt som det inte var något kontroversiellt i någon av dom..

Fetaste shoren i Hellas
Jo, att Lagombras inlägg raderas är väl en sak, men om andra använderes inlägg börjar raderas för att de inte passar in börjar man hamna farligt nära vissa gränser. Vad gjorde David som var så hemskt?

Fetaste shoren i Hellas
En liten not ang modereringen. Lagombra är fortfarande persona non grata på forumet. Alla hans inlägg kommer raderas. Det kräver dock lite manuellt arbete ibland och eftersom det är jul tog det lite tid.

Det som hände sedan var att de inlägg som citerade lagombras inlägg doldes per automatik iom att "parent" doldes. Jag skall peta tillbaka dem om det går.

Fetaste shoren i Hellas
> Vad jag har hört sägas (tror det var av Jomper)
> så är Lagombra välkommen så länge han håller
> sig i skinnet, vilket jag tycker han gjorde med
> god marginal..

Korrekt, men först måste han berätta för mig att han tänker göra det. Det meddelade jag via PM när han först bannades, jag fick aldrig något svar på det och har inte hört ett ljud efter det heller. Alltså är Anders fortfarande bannad.

> Att bara radera poster tycker jag är riktigt
> jävla dåligt, speciellt som det inte var något
> kontroversiellt i någon av dom..

Det var som sagt en ren teknikalitet, inlägg som var kommentarer till Anders texter doldes automatiskt. De finns kvar och det är inga problem att välja att visa dem igen.

En liten tanke bara, det är kul hur "kulturen" har satt sig stenhårt här. All moderering är oerhörda påhopp på den personliga friheten när den görs på det här forumet medans 99% av alla andra forum modereras avsevärt hårdare än detta :-)

Fetaste shoren i Hellas
jomper skrev:

>
> Korrekt, men först måste han berätta för mig
> att han tänker göra det. Det meddelade jag via
> PM när han först bannades, jag fick aldrig
> något svar på det och har inte hört ett ljud
> efter det heller. Alltså är Anders fortfarande
> bannad.
>

Titta!,..så då mindes jag rätt då:)

Pjhuu

Fetaste shoren i Hellas
Det blir ju alltid ramaskri när något tas bort eller när någon förbjuds att skriva på forumet. Censur och upphovsrätt är ord som används. Men är inte det här forumet ett skapat och utvecklat av några få privatpersoner? Inte staten eller någon allmän internetgemenskap.
Om JAG har fest hemma och några gäster börjar bete sig på ett sätt som gör att JAG tycker att festen spårar ur har väl JAG rätt att be dem gå? Eller har jag fel?

Fetaste shoren i Hellas
hagdahl skrev:
> Det blir ju alltid ramaskri när något tas bort
> eller när någon förbjuds att skriva på
> forumet. Censur och upphovsrätt är ord som
> används. Men är inte det här forumet ett skapat
> och utvecklat av några få privatpersoner? Inte
> staten eller någon allmän internetgemenskap.
> Om JAG har fest hemma och några gäster börjar
> bete sig på ett sätt som gör att JAG tycker att
> festen spårar ur har väl JAG rätt att be dem
> gå? Eller har jag fel?

Jo du har helt rætt. Dock har ju historien om happys uppkomst ocksa endel att gora med att vissa av oss ær lite kænsliga for moderering...

Fetaste shoren i Hellas
hagdahl skrev:
> Det blir ju alltid ramaskri när något tas bort
> eller när någon förbjuds att skriva på
> forumet. Censur och upphovsrätt är ord som
> används. Men är inte det här forumet ett skapat
> och utvecklat av några få privatpersoner? Inte
> staten eller någon allmän internetgemenskap.
> Om JAG har fest hemma och några gäster börjar
> bete sig på ett sätt som gör att JAG tycker att
> festen spårar ur har väl JAG rätt att be dem
> gå? Eller har jag fel?

Men om det ska bli jämförbart ska du ha en fest dit alla är välkomna och allt som händer på festen arkiveras så varenda konversation går att snappa åt sig vid senare tillfälle för de som missade första timman på festen (förutom de diskussioer som försigår inne på damtoaletten bakom stängda dörrar). Om du då som festarrangör väljer att kasta ut folk eller helt sonika tystar dem bör det finnas lagrat i detta festarkiv så de som senare vill sätta sig in i vad festdeltagarna pysslar med förstår vad som hänt.

Om du som festarrangör skulle trixa om i arkivet för att du tyckte det var opassande att den där fulla gaphalsen sa just vad han gjorde är det viktigt att det framgår att du varit där och fifflat. Annars verkar det ju som om det var fylletruten som faktiskt gjorde vad du vill få det att framstå som han gjorde.

Fetaste shoren i Hellas
H. skrev:
>
> fylletruten
>

Tjena!

Hörru! Blanda inte in mig i detta!!

Förövrigt så håller jag med om vad du säger..

Fetaste shoren i Hellas
rikard skrev:
> Det som hände sedan var att de inlägg som
> citerade lagombras inlägg doldes per automatik
> iom att "parent" doldes. Jag skall peta tillbaka
> dem om det går.

Heha.. Jag har ju inte citerat nån så jag misstänker att du kommit åt autodelete-knappen på din joystick. ;) Puss!

8b7ob5f.jpg

Fetaste shoren i Hellas
=David skrev:
> Heha.. Jag har ju inte citerat nån så jag
> misstänker att du kommit åt autodelete-knappen
> på din joystick. ;) Puss!

Inte då, dina fina bilder skall sparas för all framtid. Du hade nog tryckt på svaraknappen under något av Lagombras inlägg bara. =)

Det är en gammal rest från den gamla goda tiden då man kunde välja mellan platt och trådad vy på happy. Någon som minns den tiden? =)

Fetaste shoren i Hellas
rikard skrev:

>
> Det är en gammal rest från den gamla goda tiden
> då man kunde välja mellan platt och trådad vy
> på happy. Någon som minns den tiden? =)

Jag tror inte jag fanns då...

Men jag vill se davans bilder..kom igen nu rikard. visa!

Fetaste shoren i Hellas
Ville skrev:
> Men jag vill se davans bilder..kom igen nu rikard.
> visa!

Dom har varit synliga sen i typ går, ligger på sidan 4:a, eller har jag missat något inlägg?

Fetaste shoren i Hellas
jomper skrev:
> En liten tanke bara, det är kul hur "kulturen"
> har satt sig stenhårt här. All moderering är
> oerhörda påhopp på den personliga friheten när
> den görs på det här forumet medans 99% av alla
> andra forum modereras avsevärt hårdare än detta
> :-)

Det forumet som jag hänger på mest(SOE.se) har ett strickt system med hård moderering, det funkar kanon, men ofta pallar inte de lata med att deras trådar låses, även fast ämnena har diskuterats flitigt i andra trådar. Då dyker ofta uttryck som facister, yttrandefrihet etc. upp, men dom är starka nog att skita i detta och det är det enda forumet som faktiskt har riktiga trådar med vettig fakta istället för 67% ordbajs. Dessutom bannas folk som flippar ur. Detta är något alla forum disktuterar någon gång och som är ganska viktigt, för annars har ni skräck exemplet i min värld iaf, enduromx.com där det mest är fjortonåriga snorungar som bajsar på alla som inte håller med dom, ungefär som dangerousdave i denna tråden.

Senast redigerad av en moderator:
Fetaste shoren i Hellas
snoogans skrev:
> jomper skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En liten tanke bara, det är kul hur "kulturen"
> > har satt sig stenhårt här. All moderering är
> > oerhörda påhopp på den personliga friheten
> när
> > den görs på det här forumet medans 99% av
> alla
> > andra forum modereras avsevärt hårdare än
> detta
> > :-)
>
>
> Det forumet som jag hänger på mest(SOE.se) har
> ett strickt system med hård moderering, det
> funkar kanon, men ofta pallar inte de lata med att
> deras trådar låses, även fast ämnena har
> diskuterats flitigt i andra trådar. Då dyker
> ofta uttryck som facister, yttrandefrihet etc.
> upp, men dom är starka nog att skita i detta och
> det är det enda forumet som faktiskt har riktiga
> trådar med vettig fakta istället för 67%
> ordbajs. Dessutom bannas folk som flippar ur.
> Detta är något alla forum disktuterar någon
> gång och som är ganska viktigt, för annars har
> ni skräck exemplet i min värld iaf, enduromx.com
> där det mest är fjortonåriga snorungar som
> bajsar på alla som inte håller med dom, ungefär
> som dangerousdave i denna tråden.

Nu är du inte bara OT, utan du söker dessutom inte på forumet efter tidigare diskutioner i ämnet. Har du lust att moderera ditt inlägg?!...;)

När får jag bli moderator?

Fetaste shoren i Hellas
Hänger också på SOE. Tycker tvärt om; deras moderering suger. Kanske därför det är så dött där. Det ni som är nya på Happy inte verkar fatta är att Happy är en social instutition - inte ett uppslagsverk. Vill man ha ren fakta finns det bättre källor att vända sig till...

Fetaste shoren i Hellas
PerJ skrev:
. Det ni som är nya på Happy inte
> verkar fatta är att Happy är en social
> instutition - inte ett uppslagsverk.

Ere du som har bestämt det eller?

Stalle

Fetaste shoren i Hellas
Stalle:
Du har också hängt med sen 2004. Handlar inte om vem som bestämt det, utan om hur det faktiskt varit från starten fram tills nu. Utvärdera och dra dina egna slutsatser...

Fetaste shoren i Hellas
jonzén skrev:
> den dagen ville blir moderator ska jag cykla runt järntorget i polen med hjälmöverdrag.

Jomper, lust att göra Ville till moderator?

Tillbaka
Topp