Du kan räkna med att cykelspecifika produkter i största allmänhet är "samma skit" som du kan köpa på Biltema för en bråkdel av priset. Det gäller bara att veta vilka egenskaper som krävs för respektive ändamål. Att ha ett och samma fett till slitagedelar som rör sig (lager) och till exempel sadelstolpen är teoretiskt sett vansinne.
Just lager som är precisionsgrunkor där ingen skit förväntas ta sig in behöver inte fett med vidhäftningsförmåga eller hög viskositet; snarare tvärtom. Där vill man ha lägsta friktion och såpass mycket "plaskighet" (låg viskositet) att fettet hela tiden flyttar sig inom lagret. Fetter med modybdensulfid är typiskt lämpligt om belastningen är hög.
För att slippa knirr och knarr i styrstammar, sadelstolpar och liknande kan man förmodligen använda vilket mög som helst som är tjockt nog att sitta kvar över tid.
För kedjan (ja, man kan ha fett där, men det måste värmas in) så är det hög vidhäftningsförmåga och hög viskositet (trögt) som gäller. Friktion är inte prio ett, utan att det tätar och aldrig ger glidning metall mot metall.
----------
Jag har inte jordens järnkoll, men jag litar inte på att cykeltillbehörstillverkare skulle veta bäst. Det är förmodligen mycket smartare att gräva runt lite på nätet och leta upp industriella produkter som är avsedda för applikationer som liknar det du utsätter cykelns respektive delar för. Till exempel är glidning (glidlager = kedjor) och rullning (kullager) är helt olika saker, och kräver olika fetter (eller oljor) för att funka optimalt.
Jag vet inte om TS blev något klokare nu;-)