[Fettorajd Hellas] Söndag 09.30 Hammarbybacken

vädret var förjäkligt! om man sitter inne och whinar alltså... :-) Väl i skogen var det fina fisken! Det regnade litegrann hela tiden och det var så klart blött, halt och mysigt. Vi var 6 pers som körde soft happytempo i Sicklaskiftet mellan 930 och 12 ungefär.

Japp!! Kan bara hålla med Kaj!
Pissväder men härligt sällskap gjorde den här turen näst intill likt en skrattfest.
Traktormakt var "ganska" blött men annars funkade det finfint. Kul att köra med växlar igen.

Uppmätt lerdjup på gula igår: ca ett halvt styre, Glitch kontrollerade självuppoffrande...

IMG_0345.JPG ht=480

IMG_0346.JPG ht=360

Det kanske har hunnit öka på under morgonen idag? Några liknande mätningar genomförda?

Traktormakt på ett ställe var "hela vevpartiet under ytan" djupt. Där cyklade jag, eller iaf försökte med tanken att -Det där ser inte så djupt ut.

Håller med, riktigt trevlig tur, vädret till trots. Och det var ganska skitigt ja, vilket märktes i badkaret - När jag legat i blöt i ca fem minuter började det mer och mer se ut som om jag badade i mexikanasoppa.

Orv, bra iaktaget! Samma sten fast under BBQ 2005.

Riktigt kul tur vädret till trots. Nästan så att golvbrunnen i verkstan/förrådet slammade igen när jag tvättade av cykeln.

Tack alla för en trevlig tur, vi syns nästa helg igen.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Stampe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > vi syns nästa helg igen.
>
> Det kan du hammarhajja!

Skall vi säga nästa söndag samma tid så har vi det bestämt redan nu?

Tack Stampe och Johan för det goda initiativet! Visst kändes det lite motigt kl 8 i morse när snön slog mot rutan men när man väl kom ut var det en grym tur. Och nu när man kravlat sig ur badet börjar blessyrerna kännas...

Stampe: Tvättade av cykeln? Nu förstår jag inte. Blev den inte blöt nog?

Jag är på nästa söndag också. Tack alla ni tappra som förgyllde den här dagen.

Marginal -> Hoppas knät mår bra. Håller med i övrigt, det måste ju vara något fel på en om man går upp vid 8 en söndagmorgon, och ger sig ut i snålblåst, snöblandat regn och 3 plusgrader, för att cykla på riktigt hala och leriga skogsstigar.

Stampe skrev:
-------------------------------------------------------
> Skall vi säga nästa söndag samma tid så har vi
> det bestämt redan nu?

Äum.... Mirja ska bort hela nästa helg så jag kan bara cykla på söndag eftermiddag, lite jobbigt att ha Atle i ryggsäcken. Så jag får nog hoppa nästa helg :o(
Cyklar själv på söndags em/kväll.

På signalberget var det fina torra, nåja..., hällar

Alla hårdingar som stannade inne får en kaxig hälsning från Gurkan 5 som tuggade lera i 2 timmar :)

Bilagor

• Signalberget.JPG
    Signalberget.JPG
    70.9 KB · Besök: 22
Tillbaka
Topp