fi´zi:k - Bra eller anus

Danne K

Aktiv medlem
Tänkte kolla vad ni har för erfarenheter av fi´zi:k-produkter.

Förra veckan beställde jag mina första fi´zi:k-skor (M6B) och upptäckte, när jag fick hem dem i fredags, att den ena skon saknade två skruvar framtill, under tårna.
I söndags var jag inne på fi´zi:ks hemsida och såg att det fanns ett formulär för quality claim, och tänkte att jag fyller i det. Där skulle tillverkningsdatumet fyllas i och när jag kollade efter det under innersulan så upptäckte jag att samma sko, som saknade skruvarna, även saknade en del under innersulan. Jag påpekade det också i formuläret och bifogade den här bilden.
M6B.jpg

Jag har fortfarande inte fått något svar från fi´zi:k. Så nu funderar jag på att skicka tillbaka skorna till butiken som jag beställde dem ifrån. De har tyvärr inga skor i min storlek kvar och vet inte när de får in nya, så då undrar jag.
Är det värt att vänta på att de får in nya eller ska jag kolla efter skor från någon annan tillverkare i stället?
Är kvaliteten bra på fi´zi:ks produkter?

Jag har ett par Fizik skor som jag haft i flera år och är grymt nöjd med dem. Och på alla mina cyklar så sitter det en Fizik sadel.

Dom gör bra grejer! Det verkar som du bara haft oflyt och fått ett måndags-ex. Jag har dock ingen erfarenhet av deras kundsupport, men jag hade nog vänt mig till butiken du handlat ifrån i första hand och krävt pengarna tillbaka.

Gillar det mesta från fizik (bland annat just m6b :-) men mest sadlarna ) men italienare och mail...
Dra i två korta m5 med så låg skalle som möjligt...
Sen skulle jag tro att rätt ställe att vända sig är där du köpt skorna...

Köp dubbar eller dra i två M5 skruvar.
Själv använder jag alltid riktiga iläggssulor så för mig hade det funkat ändå.

Butiken jag beställde ifrån har jag varit i kontakt med och de kan ju inte göra så mycket mer än att ta tillbaka dem.
Hade det bara varit skruvarna så hade jag nog behållit dem, men när jag upptäckte sulan så kändes det surt.
Men för att slippa besväret med att skicka tillbaka och vänta på nya så kanske jag får ta och fixa andra sulor till dem i stället.
Beslutsångest :)
Tack för era svar.

Danne K sa:
Butiken jag beställde ifrån har jag varit i kontakt med och de kan ju inte göra så mycket mer än att ta tillbaka dem.
Hade det bara varit skruvarna så hade jag nog behållit dem, men när jag upptäckte sulan så kändes det surt.
Men för att slippa besväret med att skicka tillbaka och vänta på nya så kanske jag får ta och fixa andra sulor till dem i stället.
Beslutsångest :)
Tack för era svar.

Köpte du dom på rea så kanske det var någon slags retur?

Tillbaka
Topp