Fikaställen, Göteborg

minimalist

Aktiv medlem
Fikaställen, Göteborg
Jag har hygglig koll på trevliga lvg-rundor kring Göteborg, men när det kommer till bra fikaställen så är min kunskap klart bristande. Så om jag vill cykla en runda på 80 till 120 km, start och mål centrala Göteborg, vart fikar jag?

Kan tillägga att jag gärna cyklar i områdena kring Kungälv/Diseröd/Jörlanda, runt Mjörn eller Hällesåker/Inseros

Fikaställen, Göteborg
Likaledes dålig koll på ställena i periferin, men den självklara avslutningsfikan är ju Veloform på Karl Johansgatan eller Dirty Records/Santo Domingo på Andra lång.

Fikaställen, Göteborg
Våffelstugan i Brobacka är given: https://goo.gl/maps/wV5u6hs8ZmGL2TB29
Finns flera angreppsvinklar för att ta sig tid med lämplig distans eller kupering.

Valfri av Åsa Hembageris inrättningar funkar bra för fika också.

En av vårens 200k breveter gick till Öströö Fårfarm, det var ett perfekt fikastopp!
Har man lite lägre standard är ju möjligheterna oändliga. Eller åtminstone begränsade till antalet vägfik. Smultronstället i Hällingsjö har funkat flera ggr.

Fikaställen, Göteborg
Passar på att tipsa om Nääs fabriker mellan Lerum och Alingsås. Prima fika och lagom avstånd. Gbg tur/retur blir ca. +65km

Bild från förra söndagen ✌??
IMG_20220529_154456.jpg

Fikaställen, Göteborg
Nu saknas bara att någon sammanställer en rutt som innefattar alla fikaställen samt arrangerar en runda, jag är på!
OKEJ OM NI INSISTERAR DÅ
Start på Dirty Records (Kanske finns bättre frukostfik?) avslut på Villa Belparc - resten av "kontrollerna" får man väl välja fritt vilka som är måsten.

Fikaställen, Göteborg
Sammels Lantgård är trevligt. Begränsade öppettider, men lyckas man tajma så är det mysigt.
Lör - sön, 11-16 under maj - juni.
Ons - sön, 11-16 under juli.
Lör - sön, 11-16 under aug - sept.

Tur man läste igenom tråden innan man svarade, för mina tankar föll på Sammels gård med en gång ?

Edit: …och självklart Spinneriet i Lindome, men det är ingen riktig cyklistaura där så man kanske kan ta det på sin biltur ?

Tillbaka
Topp