(Film)Dagens teaser från morfum..

Morfum

Ny medlem
Något blev fel på vägen så den ser jävligt skumm ut. Ska fixa en riktig senare men nu är jag trött.
Men man ser liiite iaf... kanske.. Det är jag som rör runt i bilden iaf =). Kass kvalitet, men det var skönt att cykla.. Bättre klippt och kvalitet kommer sen, Final cut är inte min starka sida =/

http://media.putfile.com/Snabbklippt

Mvh: Morfum

Väl kört !
Antar att din ram inte kommer hålla allt för länge med den framfarten... =P
Förstår att din gammla gaffel vek sig.

Tackar. Jag förstår att min gaffel vek sig med =) Ska strax ut i skogen igen för att filma och fota lite mer men mina ben väger ett ton idag =/

Kör hårt. Morfum.

Tack för alla komplimanger. Du är allt bra rolig jonzèn, =) Men klart det hade varit ball men tror det är lite över min förmåga kanske att börja tävla. Just nu iaf. Men någon gång så kanske..

Hemma tidigt efter en tur i skogen med lite nytt matreal på hårddisken. Bla en ganska hård krasch som kunde gått riktigt illa. Nu ska jag vila kroppen och försöka sätta mig in i redigeringen så ni kan få se "på riktigt". inbördes beundran? Absolut om jag förstår vad det betyder. film är grymmt för att göra stilstudie på sig själv och hela processen från början till slut med bild och film & redigering är roligt tycker jag.

Några frames från kraschen..
HPIM0002_01.jpg ht=249
HPIM0002_02.jpg ht=249
HPIM0002_03.jpg ht=249
HPIM0002_04.jpg ht=249
HPIM0002_05.jpg ht=249
HPIM0002_06.jpg ht=249

Tyvärr fick jag inte över benen utan fastnade med foten i styret och landade på cykeln.. Eingang som har filmat är rätt lång (ca 190cm) så det var en bit ner till marken. Men det gick bra, ont i tummen och revbenen och skrevet men inte värre än jag kunde fortsätta cykla en stund till även om jag ladde ner ganska snabbt efteråt.. Dags att vila kroppen nu =)

Mvh: Morfum.

Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Du är fanemig knäpp ! Men värd typ en 5-Spot
> eller nåt... :o)

Knäpp ja. 5-Spot vet jag inte ens vad det är. =)

Xel skrev:
> Morfum du är klockren!

Jupp, ingen klocka här inte =)

Najs körning!

Tackar, Det är så jävla skönt att få den cred jag får. Cykling håller på att bli en allt viktigare del i mitt liv och den får mig att må bra. Med pedalhackat smalben och ett blå-gult knä och x antal rivmärken och ond tumme så kan jag gå till min praktik imorgon och veta att jag har haft en bra helg =)
>
> keep up with the good work!

Ska göra mitt bästa.

mvh: morfum

Timothy skrev:
> Det ser ut som du har fint flyt i åkningen. Vad
> hände i kraschen, cykeln stannade men inte du?

Alltså... jag har spårat det till att QR till framhjulet hade skakat loss lite så fälgen hamnade snett utan att lossna, resultatet blev att och frambromsen åkte innanför fälgen och bromsade mkt effektivt ca en meter innan droppet. Försöket till att hoppa över styret gick dock inte så bra då cykeln följde med. Jag hade tur i oturen, märken från styret över revbenen på höger sida men inte mer som tur var. =)

Att snabbkopplingen bromsas loss på framhjulet har hänt mig också, inget roligt. Du får dra åt det hårdare som du kör :)
Skönt att det inte blev värre än "bara" smärta och blåmärken då.

Timothy skrev:
> Att snabbkopplingen bromsas loss på framhjulet
> har hänt mig också, inget roligt. Du får dra
> åt det hårdare som du kör :)
> Skönt att det inte blev värre än "bara" smärta
> och blåmärken då.

Menar du att det kan vara själva frambromsen som gör att snabbkopplingen går upp?

Mvh.

Morfum skrev:
> Menar du att det kan vara själva frambromsen som
> gör att snabbkopplingen går upp?
>
> Mvh.

Jag har hört något om att det kan vara så, men jag är väldigt osäker på om det verkligen stämmer. Min lossnade i alla fall efter några långa nerförsbackar. Kanske bara kan skruvas upp om man har skivbroms?

Efter lite sökning hittade jag detta på utrikiska:
http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/disk_and_quick_release/index.html#unscrewing
http://www.ne.jp/asahi/julesandjames/home/disk_and_quick_release/index.html

QR kan tydligen skruva upp sig när man har skivbromsar "3. Applied forces on the joint can lead to shifting of the joint surfaces leading to bolt loosening. " Joint är inte bara något som man röker, tror det betyder typ skarv.
Värre är också att hela hjulet kan ryckas ur dropouten också när man bromsar. Aj!

ganska intressant, det har jag aldrig hört/läst innan. Jag kör med V-Broms och då har jag nästan en fördel där för klossarna kan ju hindra hjulet att haka ur helt vid mindre stök.. iaf i teorin =)

Just nu håller jag på och grovklipper filmen från helgen. Det är roligt och det kommer bli mkt bättre bild än den illa saken jag har länkat till längs upp iaf..

Mvh. Morfum

Du har trevlig koll på cykeln Morfum! Men håll lite extra koll på cykeln din.

Är det inte daggs att hitta ut på en happyride?

Ajsingen då... Den där kraschen liknar det som kunde ha hänt mig för ett par veckor sedan, när jag för sent insåg att det jag trodde var en kort och snäll slänt i själva verket var ett drop på någon halvmeter, och fuldroppade med framhjulslandning och plattlanding på sadeln som följd. Kom undan med blotta förskräckelsen. Det är tur att jag har en så pass snäll cykel, eftersom jag uppenbarligen inte kan cykla som folk ännu. :-)

Min dator kraschade för många år sedan md en bränd hdd som följd.
Putfile lades ner utan förvarning o alla filmer jag hade där försvann, vet att jag fick tillgång till FTP:n här på happy men minns inte hur man loggar in eller lösenord. Jomper var den som fixade det till mig och Nenja.
Om någon har mina gamla filmer sparade eller vet hur jag kan komma in på FTP:n för att rädda något vore det tacksamt, täcker främst på min första då jag har Satyricon-king som musik samt några andra... hjälp vore tacksamt. =(
har kunnat rädda en del men inte dom färdiga editsen.. that fuc*ing sux.

Tillbaka
Topp