Finns det några tjejer/damer

kråkan

Ny medlem
som ska cykla BST på söndag ??? Har aldrig cyklat MTB lopp förr enbart tjejvättern. Har inte tränat nåt jättemycke bara ca.40 mil. Hoppas på att ta mig runt. Blir väl till att cykla och äta samt promenera upp och ner samt väja för testosteronfulla gubbar och killar på söndag. Vad tror Ni ??? Finns här tjejer med erfarenhet tar jag gärna del av dem !! Jag tror att har man bara klarat de ca. 5 milen inne i skogen så klarar man säkert cyklingen tillbaka till havet.

Yepp, här finns en som skall köra.

Debuterade på BST -99 utan att ha pysslat med nån annan form av träning än att jag hållt på med hästeriet i hela livet. Hade max 5 mil cykling i benen innan starten och det blev drygt 8 timmars halkande i 3 dm gyttja i 8 mil det året... En pärs utan dess like. Inget kan bli värre än det - inte en chans. Så trött när jag skulle ut på sista slingan att tårarna sprutade när jag frågade maken (som naturligtvis redan gått i mål) om sista biten var jobbig. Svaret blev ett nej, vilket var en stor fet lögn... Det var på den tiden BST enbart gick ute i Åkulla.

Hade trots allt skitkul under min debut, var överlycklig när jag passerat mållinjen och sen dess har BST en alldeles särskild plats i mitt mtb-hjärta!!!!! Utan BST hade jag inte kommit in i det här med mtb.

Du kommer alldeles säkert att klara dig alldeles ypperligt runt! Killarna o gubbarna brukar vara jäkligt trevliga och växlar gärna nåra ord innan de trampar vidare. Tipsen är rätt allmänna annars: Gå ut i ditt eget tempo och håll det. Starten kan vara hysterisk för då verkar det som om alla har ett enormt överskott på testosteron... sen lugnar det sig. Käka och drick under loppet. Snacka med folket runtomkring och NJUT AV ETT HELT UNDERBART LOPP. Åkullaskogarna är helt underbara!!!

Lycka till!!!!
/anki

Jag kommer också att köra BST för första gången och har noll erfarenhet av banan. Jag har däremot kört ett flertal långlopp tidigare och tror jag trampar mig runt på ett eller annat sätt. Min tävlingsdebut var Finnmarksturen för tre år sedan. Då hade jag 50-60mil i benen och hört att loppet skulle bli något av det värsta jag gjort. Så fel alla hade! Jag tog det iaf lugnt, snackade med alla underbart trevliga killar längs banan, njöt av publiken osv. När jag efter 112km nådde målet var jag härligt endorfinfylld och ville genast (ingen skämt) köra igen. Nu, tre år senare har jag en jättehög med långloppsmedaljer hemma...

Lycka till "kråkan"!

Jag ska köra men tar bara rundan på 5 mil! :) Började med mtb förra året och har kört lopp (motionsklass) för första gången nu i sommar, Billingeracet, Mörksuggejakten, Snapphaneturen och så nu BST till helgen. Goda råd har du redan fått men det skadar ju inte att upprepa dem så, ta det i din takt, fyll på med energi och vätska, ge inte upp - i mål kommer man alltid på ett eller annat sätt, förr eller senare :)

Men det viktigaste av allt - ha kul!!!

Good Luck!

Best Wishes, Anna

Då kanske jag skulle kunna våga mig på ett lopp också. Är ganska ny på mountainbiken, bara några månader sen jag började cykla. Men om det finns motionslopp så låter inte det helt fel som första lopp. Kanske ute i senaste laget iofs? Jag vet inte hur långt in på hösten/vintern det körs tävlingar?

oops.. nu kapar jag tråden en liten stund :)
/Emelie

Bockstensturen är tyvärr det sista stora långloppet för året. Förut fanns det ett par fram till sista helgen i september men det finns inga sådana i år. Lycka till tjejer! det kommer gå jättebra!:)

Tillbaka
Topp