Finns mtb banan i skatås kvar?

• Trådstartare Trådstartare z7
  • Start datum Start datum

z7

Ny medlem
Ja. som sagt, läst en del bra om banan, dock väldigt gamla inlägg...
Men kunde inte riktigt lokalisera den när jag var i skatås och snurra runt förra veckan.

Hitta en stig som gick från skidbackens "fot" ner till fotbollsplanen, men längst ner(i det stora S'et) låg massa träd fällda över stigen...

Såå är banan aktuell och isåfall är den på något sätt uppmärkt?
Hittade en gammal karta precis, under turtips här på happy och som jag förstår det ska man börja med att runda campingen/hästgrejjset och sen sätta fart rakt upp i skogen?

Ska ut och leta vid 10 snåret imon igen så svar innan dess uppskattas :)

Den finns, men är inte jättebra uppmärkt. Jag tror att jag har kört fel varje gång jag har försökt köra den. Men med karta till hands borde det ju gå lite bättre. :)

Jag har aldrig kört "banan", cyklar inte efter skyltar, men det här är min uppfattning av den:

XC-banan.png

EDIT: Ritad ur minnet. Om någon har ett GPS-spår så posta så fixar jag en snyggare karta av banan.

Senast ändrad:
Tack för inbjudan :)

Tog mig ut i skatås efter lite vändande och vridande på kartan och lyckades hitta någorlunda tror jag.... Blev en lite miss i starten och glömde svänga höger innan radiomasten, annars gick det hyffsat med letandet, kondis och teknik är en annan femma :) blev en del springa uppför när det blev som stökigast, men men, första gången på många år ute i skogen på en riktig mtb stig :)
Kan ju va stelheten som gör det men tyckte att det var rätt stökigt när det börja gå nerför också, det var inte bara att sätta full spätt utan man fick tänka sig för vilket spår och vilka stenar man skulle våldföra sig på, dock jäkligt kul!
Men bättre kondis och teknik krävs nog för att man ska kunna njuta fullt ut.

Var jag någorlunda rätt på spåret enl. kartan?
http://runkeeper.com/user/Z7/activity/93352664

Tillbaka
Topp