fixa pendlarcykeln?

amarth

Medlem
fixa pendlarcykeln?
Kan inte så mycket om cyklar så jag ställer frågan här...
Vad är vanligt att fixa på pendlarcykeln (har skaffat mtb för all annan åkning) det är en ca 5 år gammal giant "central park" har inte hittat någon länk men den är snarlik http://www.jaguarverken.se/index.php?sida=bike_show&bike_id=122
Någon som har något bra tipps på vad man skulle kunna tänkas fixa till på en sådan hoj?
PS tanken är alltså att den ska bli mer lik en racer än allround/stadscykel som den är nu..

Senast redigerad av en moderator:
fixa pendlarcykeln?
Har nåt liknande som pendlarhoj, fast Scott. Det är aldrig kul att lägga pengarna på den, men ibland måste man om man skall ta sig hela vägen till jobbet varje dag. Men mitt första tips är att slänga däcken och lägga på ett par slicks, finns billiga för runt 200 kr. Mönstrat har du ingen glädje av på en sådan cykel, hjul och drivlina håller ändå inte för att köra i terräng.
Om det inte sitter SPD-pedaler på från början är det nästa grej att byta.
Annars är det det vanliga, byt ut grejjorna när de blir utslitna helt enkelt ;-) Håller just nu på att fixa iordning min pendlare och såg att hälften av alla taggar på mellan-klingan var av eller böjda, så kan det gå...

Tillbaka
Topp