Fixed-drev i gbg

• Trådstartare Trådstartare malaka (ej inloggad)
  • Start datum Start datum
M

malaka (ej inloggad)

Guest
Fixed-drev i gbg
Någon som har ett fixed-drev i storleksordningen 18-22t liggandes hemma eller vet var jag får tag på ett i gbg ganska pronto? Tack!

Fixed-drev i gbg
malaka(ej inloggad) skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska testa Jungmarks! Veloform har inte några
> inne.

Hojta till om du hittar något på Jungmarks Cykel. Är också i fixietankar, hade varit toppen om man inte behövde beställa.

Fixed-drev i gbg
Jag vet att jag har en Phil Wood 3/32" liggandes på skrivbordet hemma, men jag tror att det är 17t. Det kan vara flera på lager, jag kollar ikväll.

Fixed-drev i gbg
Jag var inne på Jungmarks tidigt i somras tillsammans med Pelle Hå. Jäklar vad gamla cyklar det finns där, tio år gamla heldämpade ex-värstingar bland annat ;)

Fixed-drev i gbg
Nej, blir tyvärr ingen klar hoj till lördagen. Jag har dock inte ringt runt och kollat utan det var annat som satte käppar i hjulet (lathet..) Snabbast och smidigast är säkert att beställa från valfri internethandel.

Fixed-drev i gbg
malaka skrev:
> Nej, blir tyvärr ingen klar hoj till lördagen.
> Jag har dock inte ringt runt och kollat utan det
> var annat som satte käppar i hjulet (lathet..)
> Snabbast och smidigast är säkert att beställa
> från valfri internethandel.

Personliga erfaranheter av att beställa nav/alternativt hela hjul byygda och klara från internetbutik utomlands? Tycker det är svårt att veta om det är skit eller om det är bra. Såg att det fanns rätt mycket färdigbyggt på Ebay men jag är i naturen skeptisk mot allt Ebayande. Frakten kostar väl multum också?

Fixed-drev i gbg
Eric W skrev:
> Det ryktas om att Veloforum har drev..

Det gör det... jag får nog ta betty på en sväng imorgon och kolla Veloform och Jungmark.

Fixed-drev i gbg
Nu har jag trampat upp för hela Viktor Rydbergsgatan för att kolla in Jungmarks. Utväxlingen på Betty är inte riktigt gjord för den typen av stigningar men det gick bra. Kom dit en halvtimme innan de stängde och tjötade med den äldre gubben. Han hade ingen som helst koll på fixieprylar eller velodromgrejor men föreslog lite vansinniga planer hur man fixerade nav själv. Lite gängade drev fanns det också och en hel hög med cyklar (bokstavligt, det var en hög med gamla cyklar) utanför dörren.

Vi hamnade sedan i en diskussion om cykelbudslöner, han hävdade bestämt att cykelbud i sthlm tjänade mellan 45-55.000:- och hävdade att det kanske var lite postivt räknat. Argumentet var tt de budade typ 70 brev om dagen och fick 100:- budet. Jag vet inte riktigt hur det låg till med matematiken eller verklighetsanknytningen.

Överlag en trevlig butik, stollig äldre man och rätt mycket prylar fast dåligt med velodromgrejer.

Tog en snabb sväng införbi CykelCity också och Markus pratade något om att de skulle ta in en billig, no-name-fixie-ram om inte allt för länge. Förhoppningsvis får de in nav också, kan vara värt att ha i åtanke.

Fixed-drev i gbg
Kan tipsa om lilla garage-shopen CykelFyndet i Lerum.
Där fyndar du enkelt gammla räcers för runt 300kr.

Fixdrev tar dom in för 55kr styck(!). Det är annat än CCs 250 eller vad dom nu tar.
Dom är lite gammelmodiga, men när dom väl hajjar vad man är ute efter då går det undan.
Dreven fick jag efter två dagars väntetid. Feta tummar upp!

Btw; för den som önskar har jag ett 21t fixdrev liggandes hemma.
Blir ditt för en tjuga.

Senast redigerad av en moderator:
Fixed-drev i gbg
Tågen går till Lerum. Gå av vid aspedalen och gå bort 500meter till färgtema/bildelar/vitvaruaffär/preem-nånting. På baksidan där.

Fixed-drev i gbg
Har On-one's härdade Cr-Mo drev i 18-T i lager för 215- med gänga.
Även gängade 13-14-15 - T drev från Suzue tror jag via On-one för 110- och även låsringar.
För splines på cassett-body finns On-One drev i härdad 4130 Cr-Mo i 17 och 20-T a 215-

Fixed-drev i gbg
Eric W skrev:
> Kan tipsa om lilla garage-shopen CykelFyndet i
> Lerum.
> Där fyndar du enkelt gammla räcers för runt
> 300kr.
>
> Fixdrev tar dom in för 55kr styck(!). Det är
> annat än CCs 250 eller vad dom nu tar.
> Dom är lite gammelmodiga, men när dom väl
> hajjar vad man är ute efter då går det undan.
> Dreven fick jag efter två dagars väntetid. Feta
> tummar upp!
>
> Btw; för den som önskar har jag ett 21t fixdrev
> liggandes hemma.
> Blir ditt för en tjuga.

Det var inte så enkelt det........var där ute idag runt kl 11 och de hade inte en enda racer till salu. Kanske bara hade otur denna gången.

Lycka till i jakten alla ni andra som letar gammal Racer.

/Johan

Fixed-drev i gbg
TipTop skrev:
> Det var inte så enkelt det........var där ute
> idag runt kl 11 och de hade inte en enda racer
> till salu. Kanske bara hade otur denna gången.

Säker på det? Var du inne i de stora plåtlådorna på gården utanför?
Sist jag var där fanns det hiskeligt många fixieobjekt.
Men dom kanske rensat nu..

Fixed-drev i gbg
Eric W skrev:

> Säker på det? Var du inne i de stora
> plåtlådorna på gården utanför?
> Sist jag var där fanns det hiskeligt många
> fixieobjekt.
> Men dom kanske rensat nu..

Dom såg så frågande ut när jag sa att det ryktades om att det skulle finnas där. Konstigt

/Johan

Tillbaka
Topp