Fixed med cykelkorg?

passar

Medlem
Fixed med cykelkorg?
Tja jag har letat och letat.
Har kollat på en hel del fixed cyklar (jag är trött på navväxlade cyklar) men jag hittar ingen med möjlighet att fästa cykelkorg på, butiksägarna har inte heller koll, vad kan man göra för lösning där?

Jag vill ju kunna handla och ha med mig en del packning och så, tycker att cykelkorg är grymt för det.

Antar att jag får köpa bitar eller något, om det inte råkar vara så att någon helt magiskt har sett en, typ framgafflarna är ju vanligtvis inte anpassade för sånt hur gör jag?
Tack för hjälpen.

Senast redigerad av en moderator:
Fixed med cykelkorg?
så butiksägarna har inte koll på Wald cykelkorgar? Vilken handlare har du varit hos, Rusta, jula, biltema? Googla på Wald cykelkorg och du kommer att finna det du är ute efter. Lycra till!

Fixed med cykelkorg?
Jag byggde mitt eget räserflak till min fixie. :)
file=115664

Här finns tråden för bygget ^^
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1297084/1309256

Kan tillverka på beställning, räkna dock med pris på ~1500 pix för ett enstaka.. för material och pulverlack kostar och det tar ett par timmar att tillverka.
Blir det fler går det givetvis snabbare -> billigare.

Edit: Den är fäst i skärmfästena på gaffeln men det går givetvis att anpassa. :)

Fixed med cykelkorg?
passar skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja jag har letat och letat.
> Har kollat på en hel del fixed cyklar (jag är
> trött på navväxlade cyklar) men jag hittar
> ingen med möjlighet att fästa cykelkorg på,
> butiksägarna har inte heller koll, vad kan man
> göra för lösning där?
>
> Jag vill ju kunna handla och ha med mig en del
> packning och så, tycker att cykelkorg är grymt
> för det.
>
> Antar att jag får köpa bitar eller något, om
> det inte råkar vara så att någon helt magiskt
> har sett en, typ framgafflarna är ju vanligtvis
> inte anpassade för sånt hur gör jag?
> Tack för hjälpen.

Alltså för det första, vad cykeln har för typ av baknav (frihjul, fastnav/fixed, växlad etc) har ju ingenting med en ev cykelkorg att göra. För det andra får du fundera på vilken typ av styre du vill ha och ev. även avstånd mellan styret och framhjulet. Ska du ha bockstyre så gäller det att hitta en korg som är tillräckligt smal (vilket inte är så lätt alla gånger). Med icke-bockstyre är valmöjligheterna större. Därefter får du kika på vilka ev trådkorgar som kan passa.

Fixed med cykelkorg?
Aron skrev:
> @Ileberg
> Din hoj är snug.

Tack! :D

Mr Orange skrev:
> Oaaj, vilket drop :) 25cm?

Var tvungen att mäta, 17 cm till överdelen styret, 27 cm ner till droppen.. men riktigt där håller jag inte, ramen kanske är lite för liten och vinkeln ljuger lite..

Appel skrev:
> Snygg paddy wagon!! Får du plats med dubbisar???
> Vad säger racerbromsarna om det??

Jag får plats med Nokia W106 utan modifiering fram med millimeter till godo.
Bak var jag tvungen att klippa bort klackarna på sidan av däcket annars blev det för brett..

Tillbaka
Topp