[fixed] Sprinttävling - Act IV - Med bilder och rapport!

• Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum

Boe

Aktiv medlem
Inbjudan:
http://fixed.se/2006/05/inbjudan-sprint-act-iv.html

Sprinttävling!
Onsdag 24 Maj
Samling på Café Frankfurt, Pipersgatan 24
Vi åker från Frankfurt till Gärdet (Se karta) kl 19.00
Insats 20kr

Sprintdueller i turneringsformat på Gärdet. Alla deltagare lägger en insats för att ställa upp i en utslagsomgång där deltagarna seedas. Därefter blir det utslagning där de två snabbaste möts i finalen och rejsar om potten.
Sprinten är den här gången ingen raksträcka utan det blir lite rundningar och mer taktik. Tänk 4x. Fast inte utför, och på asfalt.

(Eftersom det här är ett fixed gear evenemang så behöver du naturligtvis tävla på en fixed. Men det ligger ju i tävlingens natur att det kommer vara mycket cyklar över hela tiden, så det går bra att komma dit o låna hoj)

Välkomna!

black13.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Nämenvaf... jag som tränat rakcykling stenhårt senaste tiden för att bättra på mina kvaltider. ;-)

Whoha! Det är kan bli intressant. Hoppas banan är sopad från rullgrus. Mer taktik? Vore spännande om vi körde en sån där amerikansk sprinttävling inne i stan bland gränderna med vakter som hojtar när det är bilfritt.

Jo en sak till. Sitter här framför datorn och monterar mina nya tubdäck - 19mm! - blir då lite orolig över banläggningen. Kommer det bli kullersten eller grus på sprinten?

Nej, du kan vara lugn, det är bara asfalt på banan!

Jag tror att vinnarna kommer behöva öva lite snabba vändningar och undanmanövrar.

Nyare och rättvisare tidtagning i seedingen kommer också göra det skojsigare.

Boe skrev:
-------------------------------------------------------
> Nyare och rättvisare tidtagning i seedingen
> kommer också göra det skojsigare.

Jag är nöjd med att jag blev "obesegrad" på act III ;-)

Ja nästan freddie, spela den baklänges i dubbel hastighet så får du en bild av övningarna som väntar.. :)

jag får tyvärr göra en happy och avsäga mig deltagande.. kommer kanske förbi på väg hem från seglandet på liidingö

En sak jag funderade på var hur det är med bromsar på hojen. Jag har inga, men det skulle onekligen underlätta vid snäva kurvtagningar och tvära inbromsningar. På raksträcka så spelar det ju ingen roll men nu känns det som en ganska avgörande faktor. Eller är jag ute och cyklar?

Ett förtydligande på mitt inlägg ovan kanske behövs.
Kortfattat: Kommer det att vara tillåtet med handbromsar under tävlingen eller ska det vara lika för alla (utväxling borträknat)?

Boe skrev:
> Jag tror att vinnarna kommer behöva öva lite
> snabba vändningar och undanmanövrar.

hmm.... det kommer såklart bli skitkul som alltid på dom här träffarna. Men.... jag tycker ändå att det fins en poäng med
"stå-på-så-du-blir-blå-i-fejan-på-en-raka-grejen" det är kul och ytterst lämpad för fixed gear hojar. Det där med bromsar har jag också tänkt på men jag finslipar nog lite på stoppsladden istället ;-) Ska vi inte passa på att köra lite trackstand och skid också när vi är på plats?(eller cykelpolo!?) Hoppas det blir bra uppslutning det verkar ju som det byggs fixies både här och där. Och det kan ju inte bli kallare väder än sist.
Stalltipps från 48/16: det blir nog 48/18

/Magnus

Bilagor

• banan.gif
    banan.gif
    98.4 KB · Besök: 95
Hoppas mina nylimmade tubdäck håller i kurvorna. Lite läskigt känns det allt eftersom jag inte kört tub förut och därmed inte limmat sådana heller. Men nu står de klara i källaren. Snacka om precionsarbete det var att undvika kleta ner hela fälgen.

Sprintar rakt fram is getting old tyckte jag, vi behöver fler grenar för att det ska vara kul varje gång!

Sen är det ju kul om olika grenar kanske gynnar olika typer av cyklister, vad vet jag?

Freddiesan, jag tror det blir ett skitbra sätt att testa om de håller i alla fall!

Jag är lätt på cykelpolo. Det är bara rulla ut i hamnen. Där finns hur mycket plats som helst. Tänk en poloturnering med två eller tremannalag. Flera planer samtidigt. Låter iofs mer som en heldag än en onsdagkväll. Men jag är peppad.
/Bulletjockey

Onsdag kväll:
8dde12cd2de547275a7c03ed0f825e.gif

Det här blir kalas hörrni!
Alla nybyggen man sett här på Happy och på stan är extra välkomna! Fixiefestfetfröjd!

48/16 skrev:
Får man veta hur banan går?

Boe skrev:
>
> 48/16 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Får man veta hur banan går?
>
>

Bilagor

• apa6fy.gif
    apa6fy.gif
    93.3 KB · Besök: 140
SMHI tror fortfarande på solsken och 14 grader imorgon kväll, sweet!

Blir en toppenkväll!

33.jpg

Boe skrev:
> Samling på Café Frankfurt, Pipersgatan 24
> Vi åker från Frankfurt till Gärdet (Se karta)
> kl 19.00

Innebär det i verkligheten att folk kommer dit 19, tar en kaffe och börjar röra sig ~1915? :-)

TBone skrev:
> Innebär det i verkligheten att folk kommer dit
> 19, tar en kaffe och börjar röra sig ~1915? :-)

Nej, det betyder att man kommer dit 18, tar en kaffe och snackar skit till 19, då rullar vi till Gärdet.

Boe skrev:

>
> Nej, det betyder att man kommer dit 18, tar en
> kaffe och snackar skit till 19, då rullar vi till
> Gärdet.

Och kör 4 varv runt sergelrondellen!

/STEFAN

Loffe tog hem det ikväll! 20 startande (deltagarrekord!) gav 400 spänn i potten. Finalen avgjordes med dubbla distansen och 4 samtidiga startande, superskiddar, tacklingar och taktik gav andraplatsen till PatrikB, tredjeplats till =David och fjärdeplatsen (bästa budet) till Niklas!

Alla som plåtade maila bilder snarast, alla längtar! Ruben som filmade, klipp och kontakta mig så hostar LXC filmen.

Grymt bra alla som kom!

Shit! Vilken dunderkväll!! Var längesen jag hade så trevligt i cykelsammanhang som ikväll. 3(!) rondeller klarade vi av också. Vilken vacker syn!

Ser framemot Rubens film.

Tack Boe och alla andra.

Ruben skrev:
> Klippa klippa klippa. Sova sova sova.

Fylleklippa film 04.11?!
Det blir nog blir nog en bra film Ruben.

Tack för igår alla det var kul men jag ska skärpa mig till nästa race.

/Magnus

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HAPPYness Is A Warm Gun
Lennon/McCartney

Lattjolajbans en masse! Väderguderna var dessutom extremt nådiga. Men tre sprinter á ~40 sek är lite i mesta laget för min gamla schletna kropp... ;-)

Jag måste verkligen börja jobba mer på att hamna framför kameran... :P

Storslaget event Boe m.fl! Vädret, stämningen och sällskapet kunde väl knappast ha varit bättre?

Tillbaka
Topp