Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Behöver en hårdare fjäder men fattar inte detta mått, Letar man på nätet så finns det inga som har måttet tex 450x3,70
Vet inte om måttet är fel skrivet då jag aldrig hört talas om foxshock tidigare , billig ching chong fjäder ?
Visa bilaga 443754
I all välmening, jag tycker man skall vara försiktig med nidbilder och uttryck som kan uppfattas en smula främlingsfientligt på detta forum.
Det är absolut inte en okänd fjäder, det är en riktig Fox-fjäder. Om du inte får sökträffar när du googlar skulle jag rekommendera att du kollar med Biketoyz som är generalagent för nordiska länderna på alla Fox-produkter, så ser de till så du hittar rätt produkt.
Men det finns garanterat andra här som kan sina fjädrar, du kommer få fler svar :)
Ska jag vara helt ärlig så är jag ganska lost när det gäller fjädrar så har ingen aning vilken längd på stroke som är lämplig , vet inte ens vilken hårdhet på fjäder jag ska ha men 425 - 450 lär jag nog ha minst.Ser inte ut som om du behöver 3.7 stroke nödvändigtvis. Du borde kunna komma undan med 3.5 också.
Hur mycket stroke har du på dämparen?
Det är en jävla jungel!Ska jag vara helt ärlig så är jag ganska lost när det gäller fjädrar så har ingen aning vilken längd på stroke som är lämplig , vet inte ens vilken hårdhet på fjäder jag ska ha men 425 - 450 lär jag nog ha minst.
Det är på håret. 89 mm slag bör det vara, det ser ut som en scott gambler.Ser inte ut som om du behöver 3.7 stroke nödvändigtvis. Du borde kunna komma undan med 3.5 också.
Hur mycket stroke har du på dämparen?
Det låter ju perfekt ju! Spara vikt och allt det där! Är det en modern gambler med 27 länkaget?Det är på håret. 89 mm slag bör det vara, det ser ut som en scott gambler.
Det är på håret. 89 mm slag bör det vara, det ser ut som en scott gambler.
Tackar för utförligt svar då vet jag lite mera tills nästa gång jag ska köpa fjäderDet är en jävla jungel!
300x3.70 betyder att fjädern behöver 300 lbs for att tryckas ihop en tum. 3.70 betyder att det är 3.70 tum längd från när fjädern är fullt ihoptryckt till den är fri från tryck(totala längden den kan tryckas ihop)
Eftersom du vill ha en linjär fjäder så behöver du bara bry dig om att andra måttet är längre än shaften på dämparen, så att den kan röra sig fritt. Alla Fox Dämpare har samma diameter men om du går utanför Fox så se till att diametern är stor nog. Hoppas det gav lite klarhet!
Tackar för utförligt svar då vet jag lite mera tills nästa gång jag ska köpa fjäder
Tjena Farsan!Hoppas det är ok att hoppa på här.
Stämmer det alltså att det går åt samma kraft att trycka ihop den första cm som den sista cm?
Är sag ej ställbar utan ligger i fjäderns hårdhet?
Så att förspänna fjädern med skruvringen kortar bara slaget på fjädern, inget annat?
Så om jag bottnar dämparn är det en starkare fjäder som gäller, som då har mindre sag?
Det här med linjär coil var visst inte så som jag trodde.
Hur tyder man min fjäder 84(480) /63?
Det är Öhlins TTX22 på en Enduro Elit.
För bra för min usla parkcykling, men ser ju bra ut på afterbike.
Hoppas ni orkar svara!
Tack å bock!
farsan
@KOLOSS Tack för svar. Guld!
Min fjäder är likadan hela vägen, linjär då.
Jag har i min enfald skruvat ett gäng varv på skruvringen i tron att jag minskade sag.
Nu har jag ingen bild men jag lovar att dumstruten sitter på mitt arma huvud resten av kvällen?
Ska kolla på spez sida.
Nu skruvar jag tillbaks så det blir rätt. Fasiken jag kommer att bli kungen i parken den här sista helgen hehe...
Tack igen F