Fjällturen 2017 Foton

fhloston

Aktiv medlem
Fjällturen 2017 Foton
Jag fick ta en DNS pga förkylning...

Jag plåtade lite istället. Bilderna får användas fritt med angivande av copyright Frans Wågstrand

https://photos.app.goo.gl/H8QinBK0ROUP1WXn1
https://photos.app.goo.gl/3ktmzS7iS3HbBk1I2
https://photos.app.goo.gl/islL5hUmp1nINOad2

Här är han som ledde stort (jag tror det är vinnaren) i backen upp mot Mittåkläppen, i ett möte med en ren. Ni får Zooma lite :-)

IMG_2643.JPG

Fjällturen 2017 Foton
Körde tredje året i år. Har alltid varit blött och inte särskilt mycket mindre blött i år. En riktig gyttjefest bitvis. Men fint. Och kul.

Fjällturen 2017 Foton
fhloston sa:
Hehe, nä. En som passerade skrek "jag får psykbryt av den här jävla leran"
Jag hör ofta sånt här på långlopp o det slår mig varje gång, undra vad dom cyklar nånstans annars? Så extremt lerigt var det inte. Men jag kanske är miljöskadad som tillbringat många år i göteborgsskogarna. Både jag o cykeön ser värre ut en novemberdag i Delsjön

Senast ändrad:
Fjällturen 2017 Foton
Jasså, är den det? Om vi ska räkna fjällturen 58(54km) till Långlopp så är det väll spurtstrider i näst intill de flesta Långloppen som varit. Kanske de flesta internt inom Serneke Allebike laget om inte jag minns fel. Bara säga grattis att de har ett bra lag!?

Fjällturen 2017 Foton
fjällturen är ett långlopp självklart och ja, konkurrensen är för dålig i Sverige ja. Det är en handfull åkare och deras konkurrenter är medelålders svettocyklister

Fjällturen 2017 Foton
skogsvakt sa:
fhloston sa:
Hehe, nä. En som passerade skrek "jag får psykbryt av den här jävla leran"
Jag hör ofta sånt här på långlopp o det slår mig varje gång, undra vad dom cyklar nånstans annars? Så extremt lerigt var det inte. Men jag kanske är miljöskadad som tillbringat många år i göteborgsskogarna. Både jag o cykeön ser värre ut en novemberdag i Delsjön

Alla som ställer upp är inte lika bra och snabba som du och klarar inte banan på dryga två timmar och utan fotnedsättningar. Förmodligen cyklar många kanske bara några gånger i månaden. Att det sen blir lite motigt på slutet efter sex-sju timmars kämpande måste man väl ändå ha förståelse för.

Fjällturen 2017 Foton
Du lägger orden i mun på mig men visst, det säger mer om dig.
Det jag reagerar på är att fjällturen inte var extrem på något sätt. Men det beror ju helt klart på vilken erfarenhet man har sen innan. Det fanns dock inte nån generell anledning att få psykbryt. Kanonfina stigar och vyer, med lite inslag av lergravar.

Fjällturen 2017 Foton
skogsvakt sa:
Du lägger orden i mun på mig men visst, det säger mer om dig.
Det jag reagerar på är att fjällturen inte var extrem på något sätt. Men det beror ju helt klart på vilken erfarenhet man har sen innan. Det fanns dock inte nån generell anledning att få psykbryt. Kanonfina stigar och vyer, med lite inslag av lergravar.

Om man inte är vältränad kan man nog få psykbryt av stigningarna, eller åtminstone grundlägga för sådana vid efterföljande lerhål.

Fjällturen 2017 Foton
Sedan så var det garanterat sämre för oss klena gubbar som körde på drygt 4 timmar, lerhålen var breda och uppkörda, men det var kul och tufft tyckte jag.

Fjällturen 2017 Foton
Kör man valfri tävling utan att kämpa mot viljan att ge upp är man en latmask. Underlaget har ingenting med saken att göra, det handlar om hur mycket man tar i.

Tillbaka
Topp