Fjällturen med motor

Fjällturen med motor
Jeppe_E sa:
Bara 58 km? Varför är det inte det längre på 70 km?

Risken att batteriet dör innan målgång är nog ganska stor.. :) Kanske har med marktillstånd att göra också eller att helt enkelt den turen är den finaste. Tycker det verkar vara en lagom sträcka med tanke på stigningen.

Fjällturen med motor
fhansson925 sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Ingen elmotor för mej men Fjällturen 58km ska jag köra. Har kört två gånger innan.

Härligt! :) Hur tycker du terrängen är? Är den så tuff som alla säger?

Nej, jag har hunnit i mål innan jag blivit trött båda gångerna.
Kommer en jättelång stigning som aldrig tar slut mitt i loppet. Sist körde jag hela banan utan fotisättning så den är inte jättesvår. Stigarna är i mitt tycke helt fantastiska och miljön och utsikten är riktigt fin. Fjällturen är min klara favorit bland de långlopp jag kört.

Fjällturen med motor
Fråga. Ni som kört. Hur stökig är terrängen? Jag från söder är van vid sten och rötter. Är det lite mer smooth på fjället? Kommer köra HT. Finns det nån banprofil?

Fjällturen med motor
fhansson925 sa:
Capra ibex sa:
Fråga. Ni som kört. Hur stökig är terrängen? Jag från söder är van vid sten och rötter. Är det lite mer smooth på fjället? Kommer köra HT. Finns det nån banprofil?

Hittade en gammal tråd om detta:
https://happyride.se/forum/read.php/1/2470334/2473451

De har ändrar dragningen lite sen 2014, man börjar inte med ett varv runt sjön tex. Jag har åkt några CV, ett par Lidingö, ett par Mörksuggan och så Fjällturen förra året. Jag tycker Fjällturen var allra roligast, följt av Mörksuggejakten på andra plats. Det är ett lopp med varierat underlag med starten på asfalt och därefter grusväg och stor stig och liten stig och torrt och blött och snabbt och långsamt, man får tugga backe så man blir nöjd, man får cykla på kalfjället och bland böjda vindpinade björkar, man kan tjonga på nedför utan att behöva var DH-proffs, ja det har det mesta i min smak. Förra året, och året innan också sades det, passade det på att regna ordentligt dagarna innan så det blev extra jävligt på sina ställen. Sista kilometrarna ned mot Ramundberget blev spännande när det var så blött, vet inte vilka däck man skulle haft där för att få fäste hela tiden. Men kul var det!

Jag är lite ledsen över att inte kunna vara med i år, befinner mig ett par hundra mil bort då.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp