Flera jack i framdrev
Har en sen 80-talare Gitane som troligtvis är en hybrid mellan gammal vintage racer-ram och MTB med tjockare överliggande ramrör. Troligtvis för att platsa som pendlarhoj.. Iaf, det är Shimano prylar på den, och, jag har precis bytt ut bakre växelförare till Acera. Upptäckte tyvärr att främre mellan-krans (av 3) hade tre olika jack enligt bilder.
Givetvis är detta ganska allvarligt, konstigt att jag inte har märkt av det tidigare. Däremot undrar jag, hur har det kunnat hända? Är det bara dåligt gjutgods, eller ska jag oroa mig för främre växelförare?
Trots ringa info, någon som tipsa om eventuell ersättnings vevparti modell tåligare? Eller, räcker det att byta ut endast drev och pedalarmar?
Givetvis är detta ganska allvarligt, konstigt att jag inte har märkt av det tidigare. Däremot undrar jag, hur har det kunnat hända? Är det bara dåligt gjutgods, eller ska jag oroa mig för främre växelförare?
Trots ringa info, någon som tipsa om eventuell ersättnings vevparti modell tåligare? Eller, räcker det att byta ut endast drev och pedalarmar?