Flyttat till tullinge.

Linkenn

Aktiv medlem
Flyttat till tullinge.
Hej
Tjejen har fått jobb i sthlm så nu har vi skaffat lägenhet i tullinge. Så jag kommer sakta men säkert bli mer och mer i tullinge i stället för Ludvika.
Så söker nån/några som vill visa runt i lite skogar. och släpa runt på en glad amatör, som gärna vill cykla mer än va man gör i dax läget.

Flyttat till tullinge.
Välkommen till Botkyrka! Har ont om tid att planera ihop "samåkningar" men börja med att ge dig upp till Lida friluftsgård, testa de markerade MTB spåren "gröna och röda". Om du har en GPS så ladda ned filen över Lida loop och kör de tre slingorna, detta är en bra början! Sen finns det obegränsat med stigar och spår i området. Lycka till!

Flyttat till tullinge.
Instämmer med föregående... Du kan dessutom starta vid Brantbrinks IP som ligger nära, och "sitter ihop" med Lida.

Sen finns ju... Flottsbro, Visättra, Gömmaren, Paradiset och såklart Sörmlandsleden.
För CX och racer finns det dessutom en hel del vägar också.

Tullinge är mao en bra utgångspunkt om man gillar att cykla :)

Starta en rajd så kanske du får ihop ett gäng, jag hänger gärna på om det passar.

Senast ändrad:
Flyttat till tullinge.
Jag har varit i tullinge och cyklat några gånger ute på Brantbrink/Lida, det är väldigt fina stigar där. Men jag får inte ihop några bra och längre turer. Det känns som om jag åker runt i cirklar eller så kommer jag ut i något bostadsområde.
Lida loop har jag kört en gång och det var en fin tävling.
Jag tänkte om det är någon som en bra tur på kanske 5-6 mil som gps-fil, så kan jag ladda in den i min gps och testa.

Flyttat till tullinge.
Du kan ta kontakt med TullingeSK (orienterings klubben) dom har turer med start från Brantbrink ,
www.tullingesk.se du är säkert välkommen att hänga med dom.

Flyttat till tullinge.
Det finns också en tråd om CX ifrån Snäckan, det är Huddinge och därmed nära till och även om CX blir lite mer grusväg än du kanske bill så lär du dig skogarna så du kan hitta guldkornen ;-)

Flyttat till tullinge.
Jag håller på att jobba upp ett spår i Flemingsbergsskogen. Det spår jag håller på med nu är ca 8km och har ganska bra flyt, men det är fram för allt optimerat för lite tuffare utförsåkning och har några backar som i alla fall jag behöver push bikea just nu.

Tidigare har jag haft ytterligare ett liknande spår på cirka 5km som gick kombinera men det blev mer eller mindre förstört av stormarna i våras så jag har lagt det på is. Riktigt surt för det hade två riktigt grymma nerfarter. Men det finns gott om spår att utforska, utmaningen är att kombinera dem så man får ett bra flyt. Dessutom är det inte så mycket "annat folk" som är i vägen här heller som jag upplerver att det är i Lida och i Brantbrink. ;)

Är någon intresserad visar jag gärna upp det, som det är nu är det inte markerat på något sätt.

Flyttat till tullinge.
Nån som vet om det finna schyssta stigar mellan visättra och brantbrink eller lida?
Lätt att hitta?
Om nån kan peka ut en route på endomondo eller liknande så blir jag glad. :)

Flyttat till tullinge.
Finns mycket stigar mellan Visättra och Pålamalmsvägen, dock är det roligare att köra mot Visättra än därifrån ;)

Jag har bara min runda på Strava vilket är svårt att följa och det är inte jättelätt att beskriva hur du ska cyckla. Men i stora drag kan du ta delar av det gula språret för att komma till Tullinge och delar av det gröna på hemvägen för lite mer action, även om det gula har ett par riktigt bra backar också. Men ge dig ut och testa lite finns goda möjligheter att hitta bra spår. Kommunen har dessutom börjat byta ut och förlänga spångarna på några av de sumpigaste delarna vilket är trevligt.

Flyttat till tullinge.
Apa skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag håller på att jobba upp ett spår i
> Flemingsbergsskogen. Det spår jag håller på med
> nu är ca 8km och har ganska bra flyt, men det är
> fram för allt optimerat för lite tuffare
> utförsåkning och har några backar som i alla
> fall jag behöver push bikea just nu.
>
> Tidigare har jag haft ytterligare ett liknande
> spår på cirka 5km som gick kombinera men det
> blev mer eller mindre förstört av stormarna i
> våras så jag har lagt det på is. Riktigt surt
> för det hade två riktigt grymma nerfarter. Men
> det finns gott om spår att utforska, utmaningen
> är att kombinera dem så man får ett bra flyt.
> Dessutom är det inte så mycket "annat folk" som
> är i vägen här heller som jag upplerver att det
> är i Lida och i Brantbrink. ;)
>
> Är någon intresserad visar jag gärna upp det,
> som det är nu är det inte markerat på något
> sätt.

Låter som precis ett spår för mig!
När skulle vi kunna ta en ride?

/Calle

Flyttat till tullinge.
Nu på fredag eller måndag efter 18 funkar för mig, annars när som nästa helg. Den tar cirka en timme att köra när man har dålig form och inget oförutsett händer, finns ork och lust går det att förlänga.

Flyttat till tullinge.
Apa skrev:
-------------------------------------------------------
> Är någon intresserad visar jag gärna upp det,
> som det är nu är det inte markerat på något
> sätt.

Det skulle vara super, hänger gärna med på nån tur efter den 18/9 eftersom jag har HHXC att satsa på innan dess.
PM'a eller lägg upp en tråd, vardagskväll alt. på helgen.

Flyttat till tullinge.
Jag bor i Tullinge och har precis upptäkt tjusningen med att fara om kring på cykel i skogen. Köpte min MTB i juni. Några rundor i närheten har det blivit, jag har lagt upp en del av dem på http://www.everytrail.com/profile.php?user_id=537744
kanske kan någon av dem inspirera dig.

Flemingsbergsskogen är en bra. Många stigar att upptäcka där. Backen upp (och ner) vid Stensätra fornborg är en persolig favorit.

@Apa, jag är nyfiken på din runda, hänger gärna på någon gång

Flyttat till tullinge.
Verkar som det finns en hel del cyklister i Tullinge =).
Hänger gärna med på någon tur på någon helg. Har inte hunnit flyttat ner riktigt än men är på G.
Så jag kommer att bli i tullinge en hel del framöver, Men främst på helgerna i början. så kan alltid ta med mig cykeln ner och hänga på någon av er på någon tur.

Flyttat till tullinge.
Kommer åka ner till tullinge på torsdag, och vara där över helgen. någon som är sugenpå att cykla på fredag förmidda dag. nån gång mellan 9-1800 medans tjejen jobba.

Tillbaka
Topp