FM156 27.5" Ramstorlek

• Trådstartare Trådstartare fty
  • Start datum Start datum

fty

Ny medlem
FM156 27.5" Ramstorlek
Hej

Jag är sugen på att köpa en FM156 ram, heldämpad, 27,5".
Jag velar lite fram och tillbaks om jag ska ha en 16" eller 18". Jag är 175cm lång och har ca 79 cm grenlängd..

Spontant skulle jag säga 18" men visst har den ganska lång mått mellan sadelstoplpe och styrstam?
Vad hade ni satsat på för storlek?

Har en 18" HT från 2006 som jag upplever som något stor, dock är ju geometrin så pass annorlunda så det är svårt att jämföra.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    27.1 KB · Besök: 12
  • image.jpg
    image.jpg
    64.4 KB · Besök: 9
FM156 27.5" Ramstorlek
JAg är 1,68 och har en likadan ram stående hemma i st 16", har inte hunnit bygga ihop den än bara men är du 17,75 så bör väl en 18" bli ganska så bra i storlek.

FM156 27.5" Ramstorlek
Antar att det handlar om Dengfu Bikes du har kontakt med?

Jag var inne på den ramen innan jag hittade Titus'en och efter en massa velande mail fram & tillbaks kom jag fram till att 18" borde passa mig....

Jag är 176 cm kort ;)

Lycka till :)

FM156 27.5" Ramstorlek
fty skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har varit i kontakt med Hong Fu.
> Beise, var köpte du din?

D'oh!!! Jag glömde att ett flertal säljare kränger samma ram.... :-/
My bad..

Sök här efter ram-modellen.... Vet att fler har byggt på samma ram. :)

FM156 27.5" Ramstorlek
Köpte min ifrån Yishun men hade kontakt med Hong Fu, Deng Fu och IPLay också innan jag köpte min. Samma ram från alla säljarna, vissa av dom hade även exakt samma geometriskiss med namn och allt så dom är från samma tillverkare allihopa. I stort sett samma pris från alla också men Yishun var den som hade en matt ram i st 16 klar för leverans, dom andra var det leveranstid ifrån.

Tillbaka
Topp