FMT-Epic eftersnack

FMT-Epic eftersnack
Hoj alla!

Stort tack till 42Hz, jilster, Markus F, oxr, phredhe, Simon & Vilde Ville för en mycket trevlig helg!

Tack till Anki, mor & far samt Harris far för utmärkt markservice.

Nu ska jag fixa iordning de 495 bilderna till något mer hanterbart, göra HTML-sidor med kommentarer och så, det tar väl en stund ;)

Edit: Vi tog hela elva timmar på oss runt banan, men effektiv sadeltid sades vara 6:30. Skönt att slippa alla köerna runt banan samt pausa rejält i 'kontrollerna' ;)

Senast redigerad av en moderator:
FMT-Epic eftersnack
Dundertack till alla som gjorde helgen till en höjdare, det var trevlig stämning och glada miner hela helgen!

Köttladdningen på lördagen måste ha gjort susen, det var ett tag sedan jag kände mig så pigg efter en så lång tur, idag kändes inte så farligt heller, lite stel i lederna men annars ok!

Hoppas man kan komma till Hellas och cykla inom en snar framtid! ;)

Synd på grävlingen under er hemmresa, hoppas ni kom hem i vettig tid, det var inte fel att komma i säng i går kväll!

Tack än en gång!

FMT-Epic eftersnack
Tyvärr så kunde jag inte närvara på FMT-epic i helgen, samt att the_TnT skriver en tid för avfärd men sticker iväg en annan... ;)

Ett mycket bra initiativ andå och hoppas vi ses på den "riktiga" turen!?

FMT-Epic eftersnack
WipeClean Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr så kunde jag inte närvara på FMT-epic i
> helgen, samt att the_TnT skriver en tid för avfärd
> men sticker iväg en annan... ;)

Oerhört klantigt av mig, ber återigen om ursäkt för den fadäsen men kan inte lova att den inte upprepas (det är inte första gången jag skriver 9:30 när jag tänker halv [=30] nio [=9])...

FMT-Epic eftersnack
Mycket lyckat. Har drömt om grävlingar hela morgonen (gick till sängs 04.00). Stort tack till markservicen, bästa och mest välorganiserade kontroler jag varit med om på ett långlopp! Aracksbollar är något som det brukar snålas in på men här fanns det.
Tack phredhe för bilden på grävlingen, det blir det sista minnet av min älskade New-Kids-On-The-Block-tröja.

FMT-Epic eftersnack
TACK alla som gjorde den här helgen till en riktigt kul helg för oss "tokholmare" ;)

Tobbe, Harry, Tobbes föräldrar o flickvän, Harrys pappa o alla som va' med: stort jättetack, ni har varit underbara. Speciellt tack från mig till Tobbe o Harry som väntade in mig på alla korsningar, det kändes jättetryggt! Och tack Oscar för köttet du hade med dig, instämmer med Harry, det kanske blev köttladdningen på lördag kväll som gjorde det möjligt för mig att nå "målet", jag hade kört som max 50 km innan så det kändes super kul att klara av banan! Utan dina insatser med bagaget o med grävlingen hade vi nog inte kommit hem!
Jilster tackar lika mycket han via mig för att han är på semester o inte har tillgång till dator.

Tobbe o Harry jag vill gärna bjuda er tillbaka! ni får komma till Tokholm när ni vill, jag har en trea som är nästan tom varannan vecka. Ni måste prova Hellas ju. Jag har (som ni säkert märkte i helgen ha ha ) sämsta möjliga lokalsinne så vi får samla ihop några duktiga åkare som kan leda oss i Hellas via Happy. Sovplats i Stockholm har ni som sagt när ni vill. Nästa Sömnlös i Rudan?

/Simon supernöjd

PS det var liiiite trögt imorse att cykla till jobbet på DMR o ännu trögare på väg hem ;)annars mår jag toppen efter en sån kul cykelhelg!

FMT-Epic eftersnack
Undrar vart Tobbe tagit vägen?... Han har inte lagt in så många kommentarer... förmodligen sitter han och sliter framför datorn för att fullända sin megatråd med bilder och kommentarer..

FMT-Epic eftersnack
Hav förtröstan!

Jag har slitit med tung skalle att få ihop sidorna med kommentarer och allt! Men nu är det -äntligen- klart!

Går att beskåda här:
http://thetnt.no-ip.org/2004/07-09/040717-040718 HappyFMT/html/

Vill man istället ladda ned hela köret och titta på sin dator i lugn och ro är det bara att suga ned den självuppackande filen här:
http://thetnt.no-ip.org/2004/07-09/040717-040718 HappyFMT/FMTEpic.exe

Bara 31 MB och 213 bilder ;)

Orginalfilerna är på väg ut här, men det dröjer lite innan det är komplett (495 bilder):
http://thetnt.no-ip.org/2004/07-09/040717-040718 HappyFMT/orginalfiler/

Funkar om man vill ta hem en bild på sig själv t.ex..

Till Åre bär det av imorgon eller på onsdag, måste få vevparti och styrlager innan jag åker :-D

FMT-Epic eftersnack
Verkar som att ni har haft en riktigt trevlig tur. Grymt väder!

Blir förstås lite rädd när jag ser oxr iklädd endast Endura MT500 och ingen tröja. Brottarbralla! ;-)
Än värre är att cykelbrännan ser skarpare ut än min. Jag får försöka bättra på den i Åre!

FMT-Epic eftersnack
Tobbe!! Det där fotoalbumet med kommentarer har du lagt ner mycket jobb med!... Helgrymt gjort! Det var som att hoja turen igen när man kollade igenom bilderna! Tack, tack och tack åter igen.. det var verkligen en lyckad tur!

FMT-Epic eftersnack
Grymt fotoalbum! Fantastiskt jobbat Tobbe! Undrar hur många timmar det tog, vilket jobb! Men jag säger som Vilde Ville: det kändes som att hoja turen igen! Supertack för att du gjorde detta, jag skrattade ihjäl mig genom dina kommentarer!

FMT-Epic eftersnack
Simon Skrev:
> Undrar hur många timmar det tog, vilket jobb!

Jag började 10:38 och var klar 20:58. Men då går några timmars pauser bort :) Så man skulle kunna säga att det var som att cykla turen igen; Det tog nästan 11h men effektiv tid var bara 6½h ;)

Det som tar tid är att sålla bort bilder men framför allt att beskära och trixa till ljuset i Photoshop. Samt att skriva kommentarerna förståss :) Själva sidorna och tumnaglar etc. fixar sig automagiskt.

> Supertack för att du gjorde detta, jag
> skrattade ihjäl mig genom dina kommentarer!

Doktor Englund, fort, Simon är död men postar ändå!!? Zoombie!

Varsegod, det är bara roligt!

FMT-Epic eftersnack
Phew, Tobbe, jag är grymt imponerad. Vet hur jobbigt det är att skriva kommentarer till mängder av bilder.

En kommentar dock (bara en småsak). "Navigeringen" med pilarna är bra, men jag tycker att det vore bättre om texten och navigeringen var på samma ställe. Det kanske är upplösningen på min skärm, men som det är nu så måste man bläddra längst ner för att se texten, sedan skall man upp för att klicka på "nästa bild" pilen.

FMT-Epic eftersnack
Ja, så sant. man får scrolla ner på varje "sida" för att läsa texten...i varje fall på min pytteskärm.

Efter att ha fått återuppleva turen digitalt, blir jag nästan sugen på att köra den riktiga FMT. Dock är jag rädd för att bli besviken. Utan bull/pasta support och vår kompisklunga blir det nog tråkigt värre. Jag hade ganska kul åt Tobbes kamera positioner. Han försvann i en spurt för att lite senare ligga under någon gran i en kurva typ. Nästan som att köra med publik.

/Phredhe

FMT-Epic eftersnack
Bra synpunkt, ska tänka på det nästa gång jag gör ett bildalbum. Det blir för mycket jobb att ändra det nu, köp en scrollmus så länge :P

Ett bra sätt kan vara att hålla musen stilla på "nästa pilen" och använda tangentbordet för att scrolla upp-ned. Tryck bara [End] och [Home] för att hoppa mellan botten och toppen av sidan. Flytta tangentbordet så du kan hålla vänsterhanden bekvämt på de knapparna.

Man blir lätt bortskämd av 1600 x 1200 som upplösning ;)

FMT-Epic eftersnack
Suttit och tittat igenom hela albumet nu, bara det var ju en operation som tog lite tid. Såg ut som en härlig sväng! Var ju synd att man inte vart med men jag fick istället flera härliga klockade timmar på racern.

Nu när ni fått gen-rep på banan är det väll uplagt för rekordtider iår? :-)

FMT-Epic eftersnack
Roadrunner Skrev:
> Var ju synd att man inte vart med

There's always next time...

> Nu när ni fått gen-rep på banan är det väll uplagt
> för rekordtider iår? :-)

Att "bo på banan" har aldrig hjälpt mig, man vet bara vart det är närmare att köra hem...

Iofs. underlättar det att veta vart backarna är och hur tunga de är.

FMT-Epic eftersnack
phredhe Skrev:
> Dock är jag rädd för att bli besviken. Utan bull/pasta
> support och vår kompisklunga blir det nog tråkigt
> värre.

Tja, det är ganska väldukat i vätskekontrollerna och pasta efter målgång. Det är så mycket folk som cyklar så du behöver inte vara rädd att köra ensam efter banan, tvärt om tror jag du kommer att tycka folk är ivägen ;)

> Nästan som att köra med publik.

Du anar inte hur mycket publik det är i normala fall, det tunnar förvisso ut lite efter Sunannsjö för att intensifieras på många strategiska ställen men väl tillbaka vid Kåsen/Galgbacken är det ånyo kantat med folk efter hela sträckan.

Som sagt; Folkfest!

Dessutom kommer jag att ligga under någon gran med kameran redo ;)

FMT-Epic eftersnack
Jag ångrar verkligen att jag inte stack i väg när jag kunde, hade nog hunnit i fatt er efter ett tag! (tror jag)

Man blir riktigt sugen när man ser bilderna, visserligen så körde jag FMT-sträckan till Sunnannsjö senare under söndagen för att testa min nya sadelstolpe, men vek av och och körde cykelbanan hem. (kycklingljud!!!)

Som sagt, sköna kommentarer! :)

FMT-Epic eftersnack
WipeClean Skrev:
> Jag ångrar verkligen att jag inte stack i väg när
> jag kunde, hade nog hunnit i fatt er efter ett
> tag! (tror jag)

Med tanke på att det blev ~30 minuter mekstop i Ickorrbotten hade du hunnit ikapp oss rätt snabbt.

Speciellt om du kört direkt till Sörvik, fast då kanske du tom kommit före ;)

> Som sagt, sköna kommentarer! :)

Som sagt, enormt klantigt av mig att skriva 9:30 när jag tänker 8:30 :(

Du ska med på nästa Happy-cykling! :-D

FMT-Epic eftersnack
Stiligt! Kul att se lite andra vinklar också.

Grymt avis att du smugit dig på en stor gräshoppa, det har bara varit små när jag smugit på dem :(

Sista bilden var riktigt läcker med motionblur på packarna...

FMT-Epic eftersnack
Fan vad kul ni verkade ha...! Själv satt man ensam hemma och hade tråkigt.
Hoppas att det blir någon mer happytur snart,så man kan följa med då istället!

/Fredde

FMT-Epic eftersnack
Tackar! Ja, en och annan bild blev det. ;)

Börjar bli dags att packa inför ÅMM, blir nog sista postningen på en vecka om de inte har 'internetcafé' i Åre förstås.. Sedan är det frågan är om man vågar börja byta fälg på bakhjulet i kväll? Lite vardagsextreme skall man ju vara... ;)

FMT-Epic eftersnack
Måste säga att jag blev imponerad av denna epic-tur.....ahh..ångra att man inte hängde med.....
Ha haft de lite körigt med annat i livet nu tyvärr....men nästa Epic-tur , om ni nu gör nån måste man ju bara hänga med...:-)

Blir de en uppföljare???

FMT-Epic eftersnack
klart du ska vara vardagsextreme Harry ;)
Fina bilder! Som sagt, har aldrig varit med om nåt så bra dokumenterad som vår epic-tur. Aldrig haft en bild på mig på cykel nu har jag hur många som helst! måste byta i min profil ...ta den när jag ramlar o hamnar bakom ett träd eller när jag simmar med min kona ha ha

Fan jag vill också till AMM o vara vardagsextreme ....

FMT-Epic eftersnack
Fredde75 Skrev:
> Blir det någon FMT-Epic det här året?=)

Det både hoppas och tror jag. Gissningsvis i juli i år med.

Tillbaka
Topp