Focus

matseri

Ny medlem
Focus
Åkte till TCM i Tyresö häromdagen för att kolla in en Nishiki Cascade, som jag inbillar mig är en OK nybörjar-MTB i 7000-kronorsklassen. Men efter att, lite försynt, ha frågat om min vikt plockade den trevlige försäljaren fram en FOCUS Black Hills i stället. Han menade att om man kan klara sig utan mekaniska skivbromsar (och det kan man ju) skulle man få mer för samma peng med en Black Hills (bättre gaffel, bättre nav, bättre däck, överhuvudtaget lite rejälare grejer).
Jag hade dock aldrig innan detta besök hört talas om märket FOCUS och nu skulle jag i detta forum vilja höra lite synpunkter på/erfarenheter av tyska cyklar i allmänhet och FOCUS i synnerhet. Tack på förhand.

www.focus-bikes.de

Focus
Hejsan!
Jag köpte min första "riktiga" mtb hos Evalds och det var en Focus Black Raider. En i mitt tycke, utmärkt cykel. LX-utr rakt igenom och med bra ram. Dess enda svaghet var gaffeln som satt på men den skall uppgraderas! I år har jag för mig att den är utrustad med skivbromsar mot de v-bromsar jag hade med.
Kan samtidigt passa på att rekomendera Evalds, väldigt kunnig och trevlig personal. Cykeln kom uppskickad till mig och det enda jag i princip behövde göra var att montera hjul. vxl o allt var exakt justerat.
Så mitt betyg till Focus, KANON!!!

Ha en bra dag!

Mvh björn

Focus
Hanka Kupfernagel (stavning) vann väl cross-VM(?) på en focus... så det är ju inte din vanliga generiska urtrista fultysk. I övrigt har jag ingen koll. :-)

Focus
Per K tävlar i XC-cupen på en Focus vet jag och han e nöjd såvitt jag vet, inte samma modell dock men ändå. Jag vet en till handlare som har samma åsikt som TCM ang Focus, dvs mycket gott. Klar köprekommendation alltså.

Focus
Yx !

Jag har en Focus Blackforest och är synnerligen nöjd med den. Jag köpte den på TCM och jag tycker att personalen där är kunnig och trevlig. Rekomenderas !!

Focus
Jepp, det blev en Black Hills. Känns ruggigt bra hittills. Och killarna på TCM är så hjälpsamma så att man nästan skäms... Vi ses på Järvafältet!

Tillbaka
Topp